معرفی کتاب؛

«از قصردشت تا قصرشیرین»

کتاب «از قصردشت تا قصرشیرین» تاریخ شفاهی «عزیزقلی نیک‌پور» از رزمندگان دوران دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۰۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴ - 10July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، کتاب «از قصردشت تا قصرشیرین» تاریخ شفاهی سرهنگ «عزیزقلی نیک‌پور» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

این کتاب به اهتمام «سیدعلی حسینی» به رشته تحریر درآمده و در 384 صفحه و در شمارگان 1100 نسخه توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

در یکی از روزهای فروردین، برادرم مشغول تهیه علف برای چارپایان بود. ناگهان صدای جیغش را شنیدم. سراغش رفتم و گفتم: چه شده؟ گفت: مار نیشم زده! سریع خودم را به مادرم رساندم و جریان را گفتم. یکی از اهالی آبادی آمد و برادرم را روی دوش انداخت و به روستا رساند. از آنجا سوار بر قاطری کردند و به سرعت برای مداوا به سمت قلعه‌دختر حرکت کردند ولی متأسفانه آمپول پادزهر مار نداشتند. معلمی از سپاه دانش که برادرم شاگردش بود کمک کرد تا با عبور از رودخانه مارون، او را به شهر برسانند اما پیمانه‌اش پر شده بود و از دنیا رفت. مرگ برادرم، تاثیر زیادی روی مادرم گذاشت...

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

از درخت بالا رفت، شب بود. بالای درخت به چیزی برخورد کرد. سعیدی وقتی صحنه را دید، سست شد و افتاد. بچه‌ها گفتند: چه خبره؟! بغض گلویش را گرفته و اشک در چشمانش حلقه زده بود. با حالتی غمین گفت: «قلب نوروزی بالای درخته و هنوز گرمه.» بعد از دو شبانه‌‌روز، قلب نوروزی در ارتفاع دوقلوی کوچک کردستان عراق دفن شد. قلب به دهدشت نرسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار