مسئول سازمان بسیج خواهران:

مانور فرهنگی عفاف و حجاب برگزار می‌شود

مینا بیابانی از برگزاری مانور فرهنگی عفاف و حجاب خبر داد و گفت: عفت و حیا منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، زیرا این فطرتی است که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته است.
کد خبر: ۴۰۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱ - 11July 2020

مانور فرهنگی عفاف و حجاب برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج خواهران کشور در نشست خبری هفته عفاف و حجاب که صبح امروز (شنبه) در مجموعه فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: عفاف وحجاب به‌عنوان یک هنجار اجتماعی در جامعه ما مطرح است؛ البته قبل از انقلاب باید به حیا و عفت اشاره کنیم و این هم موضوعی است که خداوند در سرشت انسان قرارداده؛ لذا حجاب و عفاف برگرفته از حیا و عفت است.

وی با اشاره به اینکه اولین روز هفته عفاف و حجاب از امروز آغاز می‌شود، افزود: عفت و حیا منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، زیرا این فطرتی است که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته است؛ در این هفته برنامه حضور در مسجد مقدس جمکران را هر ساله داشتیم، اما امسال به دلیل شیوع کرونا این برنامه را نخواهیم داشت.

بیابانی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عفاف و‌ حجاب در سراسر کشور، نمایشگاه عکس حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنکی، هنری و ورزشی، تولید مستند، تجلیل از صاحبان نام در تولید پوشاک اسلامی، برگزاری کارگاه آموزشی عفاف و حجاب، اجرای مانور فرهنگی، برگزاری جشن تکلیف، دیدار با مسئولان استانی در راستای مطالبه‌گری در جهت اهتمام بیشتر به عفاف و حجاب در جامعه، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست با طراحان تولید پوشاک، معرفی کارشناسان این حوزه و تکریم آن‌ها در رسانه ملی، تولید برنامه‌هایی با حضور کارشناسان و پاسخ به شبهات این حوزه، تولید سرود کودکانه و راه اندازی راهپیمایی مجازی نیز برخی دیگر از برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته عفاف و حجاب است.

وی ادامه داد: کار در حوزه و عفاف و حجاب ایجابی است و باید سعی کنیم نگرش‌های امنیتی به موضوع عفاف و حجاب را تغییر دهیم و علاوه بر این ترویج عفاف و حجاب را محدود به یک هفته نکنیم.

بیابانی با اشاره به اینکه با دستگاه‌های مسئول در این حوزه یک هم افزایی خواهیم داشت، گفت: آنچه امروز در موضوع کم توجهی به عفاف و حجاب در جامعه مشاهده می شود محصول چندین سال کار دشمنان بر روی این موضوع است.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار