مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

حجاب با آزادی‌های فردی منافات ندارد

«ناهید پرویز پور» گفت: حجاب با آزادی‌های فردی منافات ندارد.
کد خبر: ۴۰۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ - 11July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، «ناهید پرویز پور» مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان امروز ۲۱ تیرماه در نشست هم‌اندیشی عفاف و حجاب کارکنان زن زندان‌های لرستان که در این اداره کل برگزار شد، بر نقش تربیتی بانوان تأکید کرد و اظهار داشت: قدمت حجاب به طول عمر بشریت برمی‌گردد؛ چراکه اسناد و شواهد تاریخی به دست آمده، پوشش‌های متنوع و گوناگونی را برای زنان در طول تاریخ ارائه داده است.

وی با بیان اینکه حجاب با آزادی‌های فردی منافات ندارد، اضافه کرد: با اینکه تعالیم و دستورات اعتقادی برخی ادیان در حوزه حجاب بسیار سخت‌گیرانه است؛ اما اسلام یک نگاه مترقی و کرامت بخش به زنان و مقوله حجاب ارائه داده که هم زنان را در برابر هجمه‌های گاه‌ و بی‌گاه اجتماعی مصون می‌دارد و هم حفظ کرامت آنان را موردتوجه قرار می‌دهد.

این مسئول افزود: صرف‌نظر از جنسیت زن، اسلام او را به پذیرفتن انواع نقش‌های سیاسی، اجتماعی تشویق کرده که همین سبب شده ما شاهد زنان بزرگی در طول تاریخ باشیم که تأثیرات عمیقی بر روند حرکتی جوامع خود داشته‌اند.

پرویزپور اضافه کرد: خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین و درعین‌حال مهم‌ترین نهاد اجتماعی کاملاً متأثر از نوع نگاه بانوان در حوزه تربیتی و آموزشی است.

وی بیان کرد: امروز شاهد تبلیغات منفی فراوانی از سوی دشمنان علیه جایگاه زنان در ایران هستیم و به همین خاطر لازم است زنان سرزمین ما برای مقابله با هرگونه هتک حرمت اجتماعی و پایین کشانده شدن کرامت و جایگاه آنها در حوزه‌های پاسخگویی به انواع شبهات مطرح‌شده از سوی بدخواهان به سلاح دانش مجهز شوند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به زنانی که به دلیل ارتکاب به جرم در زندان بسر می‌برند، افزود: خوشبختانه تعداد زندانیان زن در استان بسیار اندک است اما به‌منظور ارتقاء سطح تاب‌آوری آنها نیز لازم است از طریق برگزاری دوره‌ها و آموزش‌های متنوع و کاربردی، توانمندسازی این گروه از جامعه زندانیان را مورد توجه قرار داد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد زنان و دختران جامعه ما با بهره‌گیری از دستورات دینی و اخلاقی حضوری پررنگ و اثربخش در مسائل مختلف اجتماعی داشته باشند.

در پایان این برنامه از تعدادی از بانوان شاغل در زندان‌ها با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار