نگاهی به زندگی سردار شهید «ابوالقاسم اکبری نودهکی»

سردار شهید «ابوالقاسم اکبری نودهکی» در دهم مرداد ۱۳۴۴ در روستای نودهک نکا به دنیا آمد و در تاریخ ۲۳ آذر ۶۵ در منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳ - 11July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فصل‌هایی از کتاب زندگی سردار شهید «ابوالقاسم اکبری نودهکی» را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «ابوالقاسم اکبری نودهکی» فرزند «عیسی» و «زلیخا خانم» در تاریخ 10 مرداد سال 1344 مصادف با عید سعید «قربان» در روستای «نودهک» نکاء در یک خانواده متدین و مذهبی متولد شد. او  ششمین فرزند خانواده بود و یک خواهر و شش برادر داشت.

وی در آغوش پر مهر و  محبت خانواده و بر اساس اعتقادات و باورهای دینی‌شان رشد و نمو یافت و از سن هفت سالگی به مدرسه رفت تا کسب علم کند، اما او تا اول راهنمایی درس خواند. سپس به علت عشق و علاقه به کارهای فنی در یک مکانیکی مشغول به کار شد.

او از همان کودکی با خانواده در مراسم‌های دینی و مذهبی  شرکت می‌کرد و علاقه خاصی به ائمه اطهار داشت و از همان زمان واجباتش را انجام می‌داد. او از طریق برادر بزرگش محمد و با  شرکت در کلاس ها  و جلسات مذهبی با حضرت امام و اندیشه‌های نابش آشنا گردید و همگام با برادر و دیگر هم سن و سالانش در فعالیت‌های انقلابی حضوری پر رنگ داشت تا انقلاب به پیروزی رسید.

نگاهی به زندگی سردار شهید «ابوالقاسم اکبری نودهکی»

او فردی مؤمن، متدین، خوش اخلاق، مهربان و متواضع بود و برای بزرگترها به ویژه پدر و مادر و برادران بزرگتر، احترام خاصی بود. او دارای روحیه بسیار عالی و فردی فوق العاده اجتماعی بود و به حق دیگران احترام می‌گذاشت تا حق کسی ضایع نشود.

شهید اکبری به رشته ورزشی «شنا» علاقه زیادی داشت و در اوقات فراغت علاوه بر ورزش کردن، در امور کشاورزی و یا منزل، کمک حال پدر و مادر بود.

پدر شهید:

«عیسی اکبری» می‌گوید: «او به حجاب اهمیت زیادی می‌داد و توجه خاصی به رعایت شئونات اسلامی داشت و از تهمت زدن و یا ضایع کردن حق دیگران فوق العاده حساس بود. در خصوص حفظ حجاب و رعایت مسائل دینی به اهل خانواده تذکر می‌داد.»

شهید اکبری به انجام واجبات توجه خاصی داشت و همیشه سعی می‌کرد بعد از نماز قرآن تلاوت کند و همیشه در برگزاری مراسم دعای کمیل و دعای توسل شرکت داشت و در اکثر اوقات نماز شب و مستحبات را به جای می‌آورد و نماز جماعت را یک سنگر مستحکم می‌دانست.

وی که الگویش برادرش محمد بود در کارهایش از او پیروی می‌کرد و در برخورد با منافقین و مخالفین نظام بسیار جدی و قاطع بود.

با شروع جنگ تحمیلی عیسی اکبری نیز آهنگ نواختن به جبهه را سر داد، ابتدا خدمتش را به صورت داوطلبانه در جبهه‌ها گذراند و پس از آن لباس مقدس پاسداری را،  در سال 63 زیور تن کرد و پا به پای برادران پاسدار در مناطق مختلف عملیاتی در واحد اطلاعات و عملیات حضوری فعال و تاثیرگزار داشت. وی در عملیات های مختلفی حضور یافت و چندین بار نیز مجروح گردید ولی هرگز بدان توجه نمی‌کرد.

نگاهی به زندگی سردار شهید «ابوالقاسم اکبری نودهکی»

شهید اکبری دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی را در منجیل و بندر انزلی گذراند تا بتواند با مهارت و آگاهی لازم در عملیات‌ها حضور یابد.

وی مدتی به عنوان رزمنده، تک تیرانداز، جانشین دسته، مسوول دسته، فرمانده گردان، مسوول محور اطلاعات و عملیات در جبهه ایثار و رشادت نمود و سرانجام در تاریخ 23/9/65 در فاو بر اثر اصابت ترکش به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود رسید و پیکر پاک و مطهرش پس از تشییع توسط مردم متعهد و ولایی نکا در گلزار شهدای سیدرضا نودهک به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

به شما عزیزانم توصیه می‌کنم هرگز رهبری را تنها نگذارید و گوش به فرمان امر رهبر باشید. راه شهدا را ادامه دهید. قرآن بیاموزید و به دیگران هم یاد بدهید. نماز اول وقت را فراموش نکنید و در نمازجمعه و جماعات شرکت نمایید. به خواهرانم توصیه می‌کنم حجاب خود را به نحو احسن رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار