وصیتنامه شهید «محسن چگاه»؛

پدران و مادران شهدا سرافرازان تاریخ هستند

شهید «محسن چگاه» در قسمتی از وصیت‌نامه خود آورده است: پدر و مادر عزیزم برای من آرزوی شهادت کنید و اگر شهید شدم سرافراز باشید که پدران و مادران شهدا سرافرازان تاریخند.
کد خبر: ۴۰۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ - 12July 2020

پدران و مادران شهدا سرافرازان تاریخ هستند  //عکس نمایه سایز شود///

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، شهید «محسن چگاه» در 1345/4/7 در خرمشهر شهر خون و قیام چشم به جهان گشود که در سال 59 با شروع جنگ تحمیلی و اشغال خرمشهر خانواده شهید به شهر بوشهر مهاجرت کردند و سرانجام محسن در 25 اسفند سال 1363 در عملیات والفجر 8 در جزیره فاو به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید

سپاس مطلق بر آن وجود مطلق که بر همه ما هستی بخشید و درود بر رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار و با سلام بر آن منجی عالم بشریت و بقیة الله الاعظم حجت الابن الحسن العسکری (عج) و نائب بر حقش بت شکن دوران حضرت آیت‌الله الامام روح الله موسوی الخمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و ملت شهیدپرور ایران.

و با سلام بر پدر و مادر و خواهران و برادران شما دوستان و آشنایان، من «محسن چگاه» فرزند قاسم، بنا به عشقی که داشتم و بنا به مسئولیتی شرعی که بر گردن من است، بنا به فرمان امام و برای رضای مطلق خدا و حراست و پاسداری انقلاب اسلامی که خونبهای هزاران شهید و معلول است به جبهه می‌روم تا شاید بتوانم قسمت کوچکی از مسئولیت خود را به اسلام و مسلمین اداء نمایم.

راهی که من در آن قدم نهاده ام، سرانجامش شهادت است و این آرزوی من است خدا می داند اکنون که می خواهم به جبهه بروم با تمام وجودم آرزوی شهادت می کنم که ای کاش ده‌ها جان داشتم در راه تو فدا کنم، این جان ناقابل کمتر از آن است که قابل ذات مقدس خدا را داشته باشد.

ما میرویم تا راه را برای حکومت آن مصلح کبیر باز کنیم آن مهدی(عج) موعود که با ندای ملکوتی‌اش و نهضت شمشیر، خون دشمنان خدا را که عاملان ایجاد ظلم و ستم در سراسر جهان هستند در هم پیچند و کاخ‌های ظلم کفر و طاغوت‌ها و تمامی مستکبرین را ویران کند و با ظهورش ظلم و ستم بندگی غیرِ خدا را از بین می‌رود و در آن زمان است که جامعه اسلامی بر سر حد کامل معرفت می‌رسد، او در محیطی زیست می‌کند که شما زندگی می‌کنید، او شما را می‌بیند و شما هم او را می‌بینید اما نمی‌شناسید.

تمامی رنج‌ها و دردها و محرومیت‌های تمامی مردم جهان را حس می کند و رنج می‌برد و شریک درد مردم می‌باشد؛ ولی انتظار لحظه ای را می‌کشد که مأموریت پایان پذیرد و درخشش از طرف مردم ستم دیده آغاز شود و آنگاه دست از آستین قدرت بیرون رفته و به نجات ستمدیدگان تاریخ بشتابد و اساس و بنیان ستمگران را در هم فرو ریزد و به انتظار پایان دهد.

و آن لحظه نزدیک است و شاید هم رسیده و این امام زمان (عج) است که فرماندهی تمامی عملیات ها را عهده‌دار است، در شب های تاریک به کمک رزمندگان می‌آید و با معجزات خود حقانیتش را ثابت می‌کند و بارها به رزمندگان وعده داده که من به همین زودی‌ها ظهور می‌کنم.

وصیتم به شما ملت شهید‌پرور ایران این است که مبادا دل امام عزیز را برنجانید، مبادا بگذارید ناراحت شود که رنجش او رنجش خاطر امام زمان (عج) است، هر چند که تا کنون دل او را نرنجانیده اید، شما ملت ایران ملتی هستید نمونه، در صدر تاریخ اسلام نیز مانند شما را بخود ندیده است.

پدر و مادر عزیزم برای من آرزوی شهادت کنید و اگر شهید شدم سرافراز باشید که پدران و مادران شهداء سرافرازان تاریخند.

شما بودید که از ثمره عمر خود در راه اسلام فدا و آن را در راه رضای خدا ایثار نمودید برای رضای خدا قادر و متعال خطابم به شماست.

خواهرانم مبادا در راه خدمت به اسلام کوتاهی کنید که در پیشگاه خدا شرمنده خواهید بود، هر چند که تاکنون کوتاهی نکرده اید و آنچه توان داشته اید، خدمت کرده‌اید و اسلام امروز احتیاج به این فداکاری‌ها دارد و شما هستید که باید جای شهیدان را در جامعه پر کنید.

و تو ای تنها برادرم، هر چند که طاقت دوری تو را ندارم، ولی اگر شهید شدم حتماً پیش تو می‌آیم، همچنان در لباس مقدس پاسداری به اسلام و مسلمین خدمت کن، هر چند که ما توفیق خدمت به اسلام را داشتیم و خدا می‌داند که از روی یکایک این ملت شهیدپرور و ایثارگر شرمنده هستم که نتوانستم کاری انجام دهم.

از پدر و مادرم و خواهران و برادرانم می‌خواهم که مرا حلال کنند و اگر گناه و اشتباهی از من سر زده به بزرگواری خود ببخشند، دعای همیشگی بعد از نماز را برای امام فراموش نکنید.

از خداوند قادر در عزت و بقاء برای اسلام و مسلمین و طول عمر برای رهبر کبیر انقلاب اسلامی را خواهانم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها