مجتهدزاده در نشست «گفتمان فاطمی» مطرح کرد؛

تلاش برای ترویج «گفتمان فاطمی» با اولویت سبک زندگی «ایرانی _ اسلامی»

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: با ایجاد بسته‌های حمایتی فرهنگی فاطمی و با اولویت گفتار فاطمی می‌توانیم سبک زندگی فاطمی را حتی با وجود شکاف بین نسلی در میان خانواده‌ها جا بیاندازیم.
کد خبر: ۴۰۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 13July 2020

تلاش برای ترویج گفتمان فاطمی با اولیت قرار دادن سبک زندگی ایرانی_ اسلامیبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست هم‌اندیشی گفتمان فاطمی با موضوع تعیین نقشه راه ترویج این گفتمان به ریاست مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در سالن قصرشیرین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مجتهدزاده در این جلسه با اشاره به نقش اثرگذار گسترش و ترویج گفتمان فاطمی در جامعه، بر تسریع و عملیاتی شدن این طرح تاکید کرد و اظهار داشت: ضروری است ابتدا مخاطبین این طرح از میان گروه‌هایی انتخاب شوند که بیشترین اثرپذیری را دارا هستند.

مجتهدزاده خاطرنشان کرد: پیش از شروع طرح، گروه‌های مختلف باید آسیب‌شناسی شوند همچنین مسائل و مشکلات مختلف شناسایی و راه‌حل‌ها بر اساس سیره فاطمی تعیین شوند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: باید با تقویت اقتصاد جامعه هدف، بستر رشد فرهنگ فاطمی را فراهم کرد لذا با شناسایی زیرساخت‌ها می‌توان فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را در اجرای این طرح مشخص کرد.

مجتهدزاده با بیان اینکه هر قدر این انجمن در همگرایی موفق‌تر باشد بهتر می‌تواند سیره فاطمی را عملیاتی کند، اظهار داشت: اگر از زاویه حقوق فاطمی آسیب‌های حوزه قوانین خانواده احصا شوند این انجمن می‌تواند در راستای مطالبه‌گری و احقاق این حقوق گام بردارد.

مجتهدزاده گفت: می‌توانیم با تعریف بسته‌های حمایت مهارتی و شناسایی کارآفرینانی که نذر اشتغال فاطمی دارند در محیط جامعه و زنان بی‌سرپرست پیوند برقرار کنیم، همچنین با ایجاد بسته‌های حمایتی فرهنگی فاطمی و با اولویت گفتار فاطمی می‌توانیم سبک زندگی فاطمی را حتی با وجود شکاف بین نسلی در میان خانواده‌ها جا بیاندازیم.

وی تصریح کرد: باید با ایجاد بسته‌های حمایتی معرفت فاطمی زمینه شناخت را در جامعه فراهم و آن را تبیین و نهادینه کنیم.

مجتهدزاده در پایان خاطرنشان کرد: با شناسایی ظرفیت‌ها، در حوزه بین‌الملل نیز می‌توان طرح گفتمان فاطمی را در گستره فرامرزی اجرا کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها