مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد؛

افتتاح همزمان پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ۱۰ مرداد/ برگزاری یادواره شهدای جهادی

محمد زهرایی گفت:‌ ۱۰ مرداد به مناسبت سالروز فرمان رهبر انقلاب اسلامی به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، از فعالیت‌ها و مجموعه زحمات و خدماتی که توسط بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی، نهاد‌های انقلابی و ۲۲ قشر دیگر بسیج صورت گرفته است، رونمایی می‌کنیم.
کد خبر: ۴۰۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ - 14July 2020

افتتاح همزمان پروژه‌های محرومیت زدایی در سالروز پیام تاریخی رهبر انقلاب به گروه‌های جهادی/ برگزاری یادواره شهدای جهادیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به دیدار سال گذشته جهادگران با رهبر معظم انقلاب و فرمان ۹ ماده‌ای رهبر انقلاب اسلامی به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، اظهار داشت: این دیدار یک دیدار تاریخی بود و باعث شد خیل عظیم جوانان به گروه‌های جهادی بپیوندند و در حوادثی مانند سیل و زلزله و مبارزه با کرونا، ما ظهور و بروز این جوانان جهادگر را به وضوح مشاهده کنیم.

وی افزود: بر این اساس، ۱۰ مرداد که سالروز فرمان رهبر انقلاب به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی است از فعالیت‌ها و مجموعه زحمات و خدماتی که توسط بسیج سازندگی، گروه‌های جهادی، نهاد‌های انقلابی و ۲۲ قشر دیگر بسیج صورت گرفته، رونمایی می‌کنیم؛ همچنین به همین مناسبت تعدادی پروژه‌ محرومیت‌زدایی نیز در سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: همان‌طور که اگر قرار باشد، سمن یا NGO ثبت کنیم، باید برای اخذ مجوز‌ها سراغ وزارت کشور برویم یا اگر بخواهیم خیریه‌ای راه اندازی کنیم، حتما باید از مراجع ذی‌صلاح مجوز بگیریم، بسیج سازندگی هم به فرمان شخص رهبر معظم انقلاب، بستر ثبت و ضبط و هدایت گرو‌های جهادی است.

وی افزود: یعنی اگر قرار است گروه‌های جهادی در این کشور شکل بگیرند، ثبت، ضبط و هدایت کلی این گروه‌ها با بسیج سازندگی است؛ البته ما ابداً مانع فعالیت و همکاری گروه‌های جهادی با نهاد‌ها و سازمان‌ها نیستیم، بلکه خیلی هم تشویق‌شان می‌کنیم؛ اما مقابل تصدی‌گری نهاد‌ها و سازمان‌ها در خصوص گروه‌های جهادی می‌ایستیم.

زهرایی تصریح کرد: ما هرگز به دنبال این نیستیم که گروه‌های جهادی را فرماندهی کنیم و بر فرض به آن‌ها بگوییم فلان کار را انجام دهید یا انجام ندهید؛ بلکه هدایت و خط مشی کلی را ترسیم می‌کنیم و در اجرا، کار‌های آن‌ها را تسهیل می‌کنیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین بیان کرد: اگر وضعیت کرونا در کشور اجازه بدهد، قصد داریم در مراسمی با حضور همه خانواده‌های شهدای جهادگر از خانواده‌های آنان تقدیر کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار