وصیت‌نامه شهید «مسلم خسروی»:

اگر به حجاب اهمیت ندهید، آگاهانه پا برروی خون شهدا گذاشته اید

روحانی شهید «مسلم خسروی» در بخشی از وصیت‌نامه خود می‌گوید: خواهرانم! حجاب، حجاب، حجاب یادتان نرود؛ که اگر به آن اهمیت ندهید و رعایت نکنید، بدانید که با آگاهی پا به روی خون شهدا گذاشتید و همچون همسر ابوسفیان عمل کردید. ولی اگر عفت خود را حفظ کنید فاطمه وار عمل کردید.
کد خبر: ۴۰۶۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 26July 2020

اگر به حجاب اهمیت ندهید، آگاهانه پا برروی خون شهدا گذاشته اید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، روحانی شهید «مسلم خسروی» سال 1345 در شهرستان گالیکش استان گلستان متولد شد. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان شهر به پایان رسانید و سپس وارد حوزه علمیه مشهد شد تا در جوار حرم مطهر ثامن الائمه (ع)، به فراگیری علوم دینی بپردازد.

پس از شروع جنگ تحمیلی بیشتر اوقات خود را در جبهه های حق علیه باطل سپری می کرد. وی هفت بار به جبهه اعزام شد و در عملیات های مختلف شرکت داشت. از آن جمله عملیات والفجر 6 و 8، آزادسازی مهران، کربلای 4 و 5 شرکت کرد. سرانجام در تاریخ 22/10/1365 در عملیات کربلای 5 در شلمچه به آرزوی دیرینه اش که شهادت در راه خدا بود، رسید.

فرازی از وصیت نامه شهید:

ای ملت غیور، حفظ اسلام زحمت دارد. نباشد که سست شوید. شما که ادعای شیعه بودن علی را می کنید، سعی کنید علی وار باشید. ای ملت عزیز قدر این پیر جماران را بدانید. در او ذوب شوید چنانکه او در ذات باریتعالی ذوب شده است. پا به پای او مسلمان وار حرکت کنید و نباشد خدای ناکرده رفیق نیمه راه باشید. بدانید او ما را به اینجا رساند.

کلامی را با برادرانم و دوستانم می گویم که عزیزان در زندگی نکند سر به هوا راه روید که این راه (صراط المستقیم) موانع بسیاری دارد. دوستان محصلم در کنار درسهایتان اخلاق یادتان نرود. چشم و گوش را کنترل کنید طوری که اعضاء و جوارح شما در اختیار قلب و عقلتان باشد.

کلامی با مادران و خواهران مسلمان! ای مادران، صبر پیشه کنید و از زینب درس بگیرید و در مصائب، خود را نبازید. زبان خود را حفاظت کنید که هر چه هست زیر سر این زبان است. خواهرانم! حجاب، حجاب، حجاب یادتان نرود. که اگر به آن اهمیت ندهید و رعایت نکنید، بدانید که با آگاهی پا به روی خون شهدا گذاشتید و همچون همسر ابوسفیان عمل کردید. ولی اگر عفت خود را حفظ کنید فاطمه وار عمل کردید.

خواهرانم شما هم مرا ببخشید، مرا حلال کنید. خواهرانم زینب وار باشید. خواهرانم صبر پیشه کنید و حجاب خود را حفظ کنید. دامن عفت خود را پاک نگهدارید، نباشد که فاطمه(س) از شما ناراحت شود، فاطمه وار زندگی کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار