سردار فرحی تشریح کرد

پیشرفت‌های کشور در حوزه هوافضا؛ از پهپاد، جنگنده و بالگرد تا موشک‌های کروز و بالستیک

معاون وزیر دفاع با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزهٔ هوافضا گفت: عزم ملی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های کشور دستاوردهای امروز، صنعت هوافضا را در جایگاه رفیعی قرار داده است.
کد خبر: ۴۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ - 09February 2015

پیشرفت‌های کشور در حوزه هوافضا؛ از پهپاد، جنگنده و بالگرد تا موشک‌های کروز و بالستیک

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی معاون صنعتی و امور تحقیقاتی وزارت دفاع در نشست علمی «هوا فضا، دیروز امروز، فردا» که در سالن همایشهای جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای بینظیری را در شرایط تحریم و تهدید بدست آورده است، گفت: ماهواره «فجر امید» یک دستاورد و موفقیت طلایی بود که همزمان با فجر انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شد.

وی با بیان اینکه هر چند تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها بهرهبردار و مصرف کننده بودیم، اما امروز در چندین حوزه هوا فضا به توفیقات ارزندهای دست یافتهایم، اظهار داشت: در حوزه پهپاد، بالگرد، جنگنده و هواپیماهای مسافربری، موشکهای کروز، بالستیک و پدافند و بهطور کل حوزه فناوریهای هوافضایی توسعه چشمگیری داشتهایم و نیاز امروز در این حوزه به خارج کشور به حداقل رسیده است.

سردار فرحی از پرتاب ۴ ماهواره در ۴ سال بهعنوان برگ زرینی در صنعت هوا فضا یاد کرد و اظهار داشت: این دستاوردها در بستر یک هسته دانا و شبکه توانا متشکل از صنعتگران، پژوهشگران، دانشگاهیان و حتی بهرهبرداران بدست آمده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم فاصله میان خلق ایده تا محصول را به حداقل برسانیم، گفت: تعاملات گستردهای با دانشگاهها در حوزه هوا فضا داشتهایم و با راهاندازی ۱۱ پژوهشکده مشترک در دانشگاهها درصدد توسعه این فرایند هستیم.

معاون صنعتی وزارت دفاع تصریح کرد: امروز بیش از ۱۲۰۰ شرکت دانشبنیان تاسیس شده که ۳۰ در صد آنها در حوزه راهبردی هوافضا در چرخش چرخه هوایی فضایی کشور وطی کردن مسیر رشد و تکامل ما را یاری میکنند و بهحمدالله امروز دستاوردهایی بدست آمده که معادل خارجی ندارد.

وی افزود: ایجاد نقشه راه و مراکز مطالعات راهبردی، دفاتر طراحی، مراکز توسعه فناوری و گروههای اکتساب و مدیریت دانش از مولفههای نظام نوآوری است.

سردار فرحی با اشاره به دستاوردهای کشور در حوزهٔ هوافضا گفت: با عزم ملی و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای کشور دستاوردهای امروز، صنعت هوافضا را در جایگاه رفیعی قرار داده است.

وی تصریح کرد: امروز با بهکارگیری تمامی ظرفیتها و هم افزایی و تعامل مجموعهها، پروژههای مشترکی در حوزه هوا فضا به انجام میرسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها