آیین دانش‌آموختگی دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی ارتش برگزار شد

آیین دانش‌آموختگی دوره سی‌ام دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابستگان نظامی پاکستان، عمان، هندوستان و کره شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷ - 24July 2020

آیین دانش‌آموختگی دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی ارتش برگزار شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، آیین دانش‌آموختگی دوره سی‌ام دانشجویان خارجی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با حضور وابستگان نظامی پاکستان، عمان، هندوستان و کره شمالی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سالن شهید فلاحی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با ابراز خوشحالی از حضور دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد گفت: ما در زمان حضور دانشجویان خارجی در این دانشگاه حتی برای لحظه‌ای تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و خارجی قائل نشدیم.

وی با اشاره به اهمیت وجود نظامیان در تمام کشورها اظهار داشت: نظامیان در همه کشورها یک هدف مشترک و مقدس و یک تکلیف دارند و آن حفظ منافع ملی و خاک میهنشان است. یک نظامی، لباس خود را کفن خود می‌داند و فرقی ندارد که کشورش ایران، پاکستان، هند، کره یا عمان باشد و افتخار می‌کند که به خاطر وطن و مردمش جان‌فشانی می‌کند و این موضوع بسیار ارزشمندی است.

فرمانده دافوس ارتش با اشاره به تعامل خوب این دانشگاه با دانشجویان کشورهای دوست و هم‌پیمان تصریح کرد: ما در پذیرش دانشجویان خارجی محدودیت نداریم و هرچه در توان داریم برای رفاه حال دانشجویان مهمان به کار خواهیم گرفت.

امیر ولی‌وند ادامه داد: امیدواریم رابطه کشورمان با کشورهای دوست و هم‌پیمان عمان، کره، هند و پاکستان مستدام باشد و این دوستی در حوزه‌های دیگر نیز تداوم داشته باشد و بتوانیم زمینه را برای زندگی خوب مردم کشورهای خود فراهم کنیم.

در ادامه این مراسم، دانشجویان کشورهای خارجی نیز ضمن تشکر از فرماندهی و اساتید دافوس ارتش و ابراز خرسندی از حضور در ایران و تحصیل در دانشگاه فرماندهی و ستاد، ارتش ایران را یک ارتش قدرتمند و صلح‌جو معرفی کردند و تاکید داشتند که همه ما سفیران صلح و دوستی کشور جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خود خواهیم بود.

دانشجویان مهمان خارجی در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ برای طی دوره فرماندهی و ستاد و دوره آموزش زبان فارسی در این دانشگاه پذیرش شدند و پس از گذراندن سه ماه آموزش زبان فارسی با حضور در مراسم جشن آغاز دوره سی‌ام فرماندهی و ستاد همراه با دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل علم و دانش شدند.

حضور در رزمایش‌های مختلف روی نقشه کلاسیک و آب خاکی و همچنین اعزام به منطقه عمومی منجیل برای بررسی منطقه عملیات از دیگر فعالیت‌های آنان بود که می‌توان گفت، دانشجویان پس از طی دوره فرماندهی و ستاد، به توانایی‌های تجزیه و تحلیل مسائل نظامی دست یافتند.

در پایان این مراسم که وابستگان نظامی کشورهای عمان، کره، هند و پاکستان حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از دانشجویان خارجی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار