به یاد جهادگران آسمانی؛

۹ پروژه عمرانی بسیج سازندگی در خراسان‌ جنوبی افتتاح شد

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی گفت: تاکنون ۳۵ نفر از جهادگران آسمانی در کشور شناسایی شدند که ۶ نفر مربوط به خراسان‌ جنوبی است و امروز افتتاح پروژه‌های محرورمیت‌زدایی به یاد این جهادگران‌ آسمانی در استان انجام شد.
کد خبر: ۴۰۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ - 29July 2020

۹ پروژه عمرانی بسیج سازندگی در خراسان‌جنوبی افتتاح شدبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی هنری» رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی در مراسم افتتاح قنات روستای سیدان خوسف، اظهار داشت: به مناسبت ۱۰ مرداد سالگرد دیدار جهادگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین ۱۱ مرداد سالروز بیانیه ۹ بندی برای جهادگران، امروز پروژه احیای قنات روستای سیدان خوسف به نمایندگی از مجموع ۹ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در استان خراسان‌ جنوبی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این ۹ پروژه عمرانی شامل قنات، استخر ذخیره آب، پروژه کانال انتقال آب در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، سرایان و خوسف با ۴۴۰ میلیون تومان اعتبار است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی ادامه داد: اعتبارات این پروژه‌های عمرانی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، سازمان بسیج سازندگی کشور، دستگاه‌های اجرایی و بخش زیادی با مشارکت فعال مردم در روستاها تامین شده که توانسته در اجرای سریع‌تر پروژه‌ها کمک کند.

هنری با بیان اینکه پروژه افتتاحی در روستای سیدان خوسف احیای ۳۰۳ متر قنات از روستا بوده، تصریح کرد: قنات این روستا بعد از ۱۲ سال احیا شده که موجب شادی روستاییان و رونق کشاورزی آنان شده است.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه احیای قنات روستای سیدان خوسف ۱۱۴ میلیون تومان اعتبارات هزینه شده که ۸۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی و ۲۰ درصد اعتبارات سپاه و بسیج بوده و همچنین ۱۴ طرح خودیاری و استخر ذخیره آب نیز با کمک بسیج، بخشداری و مردم اجرا شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی اعلام کرد: تاکنون ۳۵ نفر از جهادگران  آسمانی در کشور شناسایی شدند که ۶ نفر مربوط به خراسان‌ جنوبی است و امروز افتتاح پروژه‌های محرورمیت‌زدایی به یاد این جهادگران‌ آسمانی انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها