واکنش حشد شعبی به اخبار درباره استقرار گردان‌های حزب‌الله عراق در خاک سوریه

سازمان حشد شعبی امروز (چهارشنبه) واقعیت استقرار گروه‌های عراقی در خاک سوریه از سمت المیادین را فاش و در عین حال بر مخالفت دولت عراق با هرگونه مشارکت گروه‌ها در هر جنگی خارج از مرزها تاکید کرد.
کد خبر: ۴۰۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ - 29July 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، کمال الحسناوی، از رهبران حشد شعبی عراق در واکنش به اخبار منتشر شده درباره استقرار نیروهای گردان‌های حزب‌الله این کشور در خاک سوریه، اظهار کرد: اخبار منتشر شده درباره استقرار گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به حشد شعبی در صحرای المیادین سوریه نادرست هستند.

وی افزود: تمامی این گردان‌ها در مرزهای عراق و سوریه مستقر هستند و وارد خاک سوریه نشده‌اند.

الحسناوی تصریح کرد: هیچ‌گونه استقرار گروه عراقی در سوریه با آگاهی و تأیید دولت عراق و سازمان حشد شعبی صورت نگرفته و حشد شعبی به هیچ‌وجه در خارج از مرزهای عراق مستقر نیست.

وی درباره موضع دولت عراق در این باره نیز گفت: دولت عراق اگر از هرگونه حضور گروه‌های عراقی در هر جنگ و نبردی خارج از کشور مطلع باشد، با آن مخالفت می‌کند و مانع از هر گروهی در جنگ در خارج از کشور می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به گروه‌های مخالف سه‌شنبه مدعی شده بود که گردان‌های حزب‌الله عراق در عمق ۲۰ کیلومتری صحرای المیادین در حومه شرقی دیرالزور سوریه مستقر شده‌اند.

این مرکز در ادامه اعلام کرد که شماری از نیروهای گردان‌های حزب‌الله به همراه تجهیزات نظامی در مناطق «الخور» و «الطیارات» در صحرای المیادین مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها