انتشار کتاب «شدم راننده جنگ»

کتاب «شدم راننده جنگ»، روایت خاطرات حاج «علی اکبر دانشور» ، توسط انتشارات «سوره مهر» و به قلم «رضا قلی‌زاده علیار» منتشر و روانه بازار شد.
کد خبر: ۴۰۸۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ - 30July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، کتاب «شدم راننده جنگ» روایت خاطرات حاج «علی اکبر دانشور»، مسئول تدارکات لشکر 31 عاشورا در هشت سال دفاع مقدس می‌باشد که به قلم «رضا قلیزاده علیار» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب به همت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌شرقی و توسط انتشارات «سوره مهر» با 684 صفحه و به شمارگان 1250 جلد در سال 1399 به چاپ رسیده است.

اثر فوق که بخشی از تاریخ پشتیبانی دفاع‌مقدس می‌باشد، با روایت دقیق و جزء به جزء زنده یاد «علی اکیر دانشور» اثری خواندنی را پیش‌روی خواننده می‌گشاید.

زنده یاد «علی اکبر دانشور» مسئولیت‌های مختلفی در دفاع‌مقدس بر عهده داشته که می‌توان به مسئولیت تدارکات لشکر عاشورا، جانشینی تدارکات قرارگاه‌های نجف و کربلا، قرارگاه حمزه سیدالشهدا و فرماندهی مرکز پشتیبانی شمالغرب نیروی زمینی سپاه پاسداران اشاره کرد.

برخی عناوین کتاب عبارتند از: شیدایی ققنوس‌ها، مشق کربلا در شلمچه، رمضان با طعم آبلیمو، قرارگاه حمزه، دفاع‌مقدسی دیگر و...

در بخشی از کتاب آمده است: شب آرامی بود انگار که جنگی بوده و دیگر نیست. آرامش قبل از طوفان را می‌ماند. شب‌های جبهه جنوب طی چندماه گذشته، کمتر چنین آرامشی را به خود دیده بود.

رفت و آمد‌های پی در پی فرماندهان و جلساتی که تانیمه‌های شب به طول می‌انجامید، قرارگاه را به یکی از کانون‌های حوادث جنگ تبدیل کرده بود. شب 20 اسفند 1363 قرارگاه کربلا را می‌گویم.

شبی که به نیمه نرسیده، بدر کامل گشت و شلیک توپخانه‌ها و خمپاره‌ها و گلوله‌ها آرامش جزایر مجنون و هورالعظیم را یکباره برهم ریخت. عملیات شروع شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها