نگاهی کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «محسن فیضی‌پور»

شهید «محسن فیضی‌پور» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد اعزام شده و در 12 خردادماه 1365 در منطقه عملیاتی بانه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۸۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 30July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محسن فیضی‌پور» در تاریخ 23 بهمن‌ماه 1342 در شهرستان مراغه در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های نبرد اعزام شده و در 12 خردادماه 1365 در منطقه عملیاتی بانه به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «محسن فیضی‌پور» در تاریخ 23 بهمن‌ماه 1342 در شهرستان مراغه در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. با ورود به 7 سالگی راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را در تابستان تدین آغاز نمود. با اتمام دوران ابتدایی، وارد مدرسه پارسا شد.

وی از همان سال‌های بلوغ و خودشناسی همیشه و در همه حال حکم دست راست مادرش را داشت. به حدی که نبودش را نمی‌توانست تحمل کند. وی در سال 1361 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و در سال 1363 ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد.

از همان بدو استخدام، فعالیت‌های چشمگیری در راستای خدمت به ارتش از خود نشان داد و پس از چندین ماموریت متناوب در تاریخ 12 خردادماه 1365 در منطقه عملیاتی بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. این شهید والامقام قبل از شهادت با رشادتی که داشت توانست جان حدود 20 نفر از همرزمانش را نجات دهد.

5 ماه بعد از شهادت، فرزندش در 30 آبان‌ماه 1365 دیده به جهان گشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار