سرهنگ وحیدی:

آثار دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی حفاظت و نگهداری شود

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: در کنار توجه به آثار فرهنگی و تاریخی کشور باید به آثار دفاع مقدس نیز توجه شود و همان‌طور که تخت سلیمان تکاب و سه‌گنبد ارومیه از نظر تاریخی برای ما ارزشمند بوده آثار دفاع مقدس نیز ارزشمند است و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کرد.
کد خبر: ۴۰۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ - 30July 2020

آثار دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی حفاظت و نگهداری شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ جلیل وحیدی، مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی، ۹ مرداد در جلسه با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با محوریت برنامه‌های کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، ضمن گرامیداشت روز ملی صدا و سیما اظهار داشت: دفاع مقدس از افتخارات تاریخ ایران است که باید ارزش‌ها و اهداف این دفاع تبیین شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: رهبری در ارتباط با فلسفه استفاده از لفظ دفاع مقدس برای جنگ بین ایران و عراقی می‌فرماید: ما در این جنگ، از آبرو، حیثیت، ناموس، قرآن، انقلاب، مردم و تمامیت ارضی کشور دفاع کردیم پس این دفاع، دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال برابر با چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، ادامه داد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ضروری بود که اقدامات اساسی و زیرساختی انجام شود اما شیوع کرونا و برخی کوتاهی ها مانع از انجام این اقدامات شد.

وی عنوان کرد: برخی افراد شاید کرونا را بهانه‌ای برای کم‌کاری خود توصیف می‌کنند در حالی که 60 درصد برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت غیرحضوری بوده و می توان این برنامه ها را با در نظر گرفتن شرایط حال حاضر برگزار کرد.

سرهنگ وحیدی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس گنج عظیمی است که باید این گنج ها استخراج شود و این استخراج بی‌شک به فناوری و ابزارهای خاصی نیاز دارد و راهیان نور یکی از فناوری های استراج این گنج است و هرکسی در این راستا تکالیفی برعهده دارد.

وی گفت: تحریف و فراموشی دفاع مقدس را تهدید می‌کند که برای مقابله با آن نباید اجازه داد رشادت‌های دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود و برای مقابله با این فراموشی باید ارزش های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با تاکید بر حفظ و گرامیداشت یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان اظهار داشت: برای مثال در ارومیه 39 نقطه در طول جنگ بین ایران و عراق بمباران شد اما پس از گذشت سال ها از آن زمان، هنوز هم یک کتیبه و نوشته برای معرفی این مکان ها و یادآوری آنها در سطح شهر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در کنار توجه به آثار فرهنگی و تاریخی کشور باید به آثار دفاع مقدس نیز توجه شود و همان‌طور که تخت سلیمان تکاب و سه‌گنبد ارومیه از نظر تاریخی برای ما ارزشمند بوده آثار دفاع مقدس نیز ارزشمند است و باید برای حفظ و نگهداری آنها تلاش کرد.

تبیین ارزش‌های دفاع مقدس در سالگرد عملیات‌ها

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌غربی نیز در ابن دیدار با بیان اینکه تبیین ارزش های دفاع مقدس امری ضروری است، گفت: صدا و سیمای استان به نوبه خود سعی می‌کند در مناسبت‌های مربوط به جنگ با تولید خبر، مستند و فیلم نسبت به تبیین ارزش‌ها گام بردارد.

مسعود مجرد افزود: امروزه گاهی آدمی حسرت می‌خورد که چرا نتوانسته ابعاد و زوایای مختلف جنگ چالدران که مردم مسلمان ایران جانانه برای شریعت و وطن دفاع کردند را به خوبی به تصویر بکشد و اطلاعات لازم نیز در این زمینه کم است.

وی بیان داشت: اما از دفاع مقدس، تنها ۴۰ سال گذشته است و اطلاعات و مستندات در این ارتباط زیاد است که به همین موضوع فرصت خوبی برای معرفی و به تصویر کشیدن ابعاد مختلف دفاع مقدس است.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دشمن برای مقابله با ایران انواع و اقسام نقشه‌ها را پیاده می‌کند، گفت: جنگ رسانه ای فرهنگی و اقتصادی از جمله آنها است و جنگ رسانه ای دامنه اش گسترده بوده و صدا و سیما نیز در این جنگ نقش مهمی دارد و برای انجام برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با قدرت تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها