مدیرکل حفظ آثار یزد خبر داد؛

احداث یادمان‌ شهدای گمنام مدرسه علمیه دخترانه حضرت زینب (س)

سرهنگ پاسدار منصور زارع گفت: یادمان‌ شهدای گمنام مدرسه علمیه دخترانه حضرت زینب (س) واقع در منطقه آزادشهر یزد با نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ساخته می‌‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ - 30July 2020

سرهنگ پاسدار «منصور زارع»، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور «فرهمند» طراح یادمان شهدای گمنام، مهندس «خواجه حسینی» و مهندس «شاکر» از مجموعه مهندسی اداره‌کل حفظ آثار، خانم «ذاکری» مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار، خانم «حسینی» مدیر مدرسه علمیه دخترانه حضرت زنیب (س) و خانم «آخوندی» مؤسس مدرسه تشکیل شد، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت طراحی یادمان شهدای گمنام تدفین شده در این مدرسه گرفته شد.

سرهنگ پاسدار منصور زارع ادامه داد: خانم «راغبیان» به عنوان خَیّر این مجموعه، اعتبارات لازم برای طراحی این یادمان را به عهده گرفته‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیان کرد: مسئولیت طراحی این یادمان را فرهمند به عهده دارد که در جلسه‌ای که برگزار شد، طرح‌های ساختمانی چهار وجهی توسط ایشان به نمایش گذاشته‌ شد و المان‌های پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زارع خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته، المان‌های ارائه شده مورد تأیید قرار گرفت و فرهمند در مورد ساختار المان و همچنین محاسنی که نسبت به ساختمان‌های چهار وجهی و چهار ستونی دارد توضیحاتی را ارائه کرد.

منصور زارع با اشاره به درخواست‌هایی که مجموعه مدرسه علمیه دخترانه حضرت زینب (س) برای طراحی این یادمان داشتند گفت: در جلسه هیئت امنای مدرسه که در روزهای آتی با حضور فرهمند و مجموعه مهندسی اداره کل حفظ آثار برگزار خواهد شد، تصمیم نهایی برای انتخاب طرح یادمان گرفته خواهد شد و بعد از تصویب طرح، انشاالله یادمان شهید گمنام با نظارت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها