گذری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «ستار فلاح»

شهید «ستار فلاح» در دوران دفاع‌مقدس با فرا رسیدن خدمت سربازی به جبهه‌های نبرد با دشمن اعزام شد و پس از اصابت ترکش مین، مجروح  و در تاریخ 2 بهمن‌ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۴۰۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ - 31July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «ستار فلاح» در 2 تیرماه 1345 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی در دوران دفاع‌مقدس با فرا رسیدن خدمت سربازی به جبهه‌های نبرد با دشمن اعزام شد و پس از اصابت ترکش مین، مجروح  و در تاریخ 2 بهمن‌ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «ستار فلاح» در تاریخ 2 تیرماه 1345 در شهرستان مراغه چشم به جهان گشود. وی تا حد نوشتن و خواندن به تحصیل پرداخت. پدر ستار کفاش بود و خود نیز به شغل کشاورزی می‌پرداخت. وی در پایگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کرد و برای گذراندن فنون نظامی در پایگاه فتح‌المبین آموزش دیده بود.

از خصوصیات اخلاقی و رفتاری این شهید والامقام می‌توان به اخلاق خوب و تاثیرگذار و امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد. همزمان با رسیدن دوران سربازی، به عنوان سرباز وظیفه با یگان خدمتی 92 زرهی اهواز عازم جبهه شد و در جبهه نیز یکی از رزمندگان فعال و نمونه بود.

با تحت تاثیر قرار دادن دوستان و همرزمان، همیشه در جهت ارشاد و راهنمایی آن‌ها قم برمی‌داشت. نهایتا در تاریخ 2 بهمن‌ماه 1365 در بانه بر اثر اصابت ترکش مین مجروح گردید و برای مداوا در بیمارستان شیراز بستری شد و پس از چند روز جام شهادت را نوشید و پس از تشییع جنازه، در گلزار شهدای روستای بهرآباد مراغه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها