تاکید رئیس پارلمان عراق بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام

رئیس پارلمان عراق خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، زودتر از موعد مقرری شد که نخست‎وزیر این کشور آن را تعیین کرده است.
کد خبر: ۴۰۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ - 01August 2020

تاکید رئیس پارلمان عراق بر لزوم برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگامبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سومریه‌نیوز، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق بامداد امروز (شنبه) در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که باید انتخابات پارلمانی زودهنگام، زودتر از موعد مقرری که نخست وزیر این کشور آن را تعیین کرده، برگزار شود.

وی گفت: به‌خاطر عراق و وفاداری به فداکاری‌های فرزندان این مرز و بوم، انتخابات پارلمانی زودهنگام، باید زودتر از موعد مقرری که نخست وزیر آن را اعلام کرده، برگزار شود.

الحلبوسی همچنین درباره علت ادامه اعتراضات در عراق گفت که دولت‌های عراقی به تعهدات خود عمل نکردند و همین عامل باعث ادامه تظاهرات مردم شد.

رئیس پارلمان عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام باید طبق ماده ۶۴ قانون اساسی این کشور برگزار شود و رؤسای جمهور و پارلمان و نخست وزیر و احزاب سیاسی جلسه فوق العاده و علنی برگزار کنند.

این در حالی است که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق روز جمعه، زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام را ششم ژوئن سال ۲۰۲۱ انتخاب کرد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار