مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

دومین کنگره شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب در تبریز برگزار می‌شود

«حامد شب‌خیز» گفت: دومین کنگره شعر محرم ویژه استان‌های شمالغرب کشور با دعوت از شعرای آئینی و ارزشی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴ - 01August 2020

«حامد شب‌خیز»، مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی درخصوص برگزاری کنگره شعر محرم اظهار داشت: دومین کنگره شعر محرم ویژه استانهای شمالغرب کشور با دعوت از شعرای آئینی و ارزشی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و زنجان در تبریز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: انعکاس مسائل روز جهان اسلام با توجه به اصل کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا، ارزش‌های انقلاب اسلامی، افزایش روحیه استکبار ستیزی، جبهه جهانی مستضعفان، مقاومت شیعیان در (یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریه، بحرین، سوریه)، وحدت در پرتو ولایت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم، مجاهدت‌های مدافعان سلامت و کمک‌های مومنانه، برجسته سازی حماسه اربعین و روحیه حماسی با وقایع و رویداد‌های عاشورایی از محورهای مدنظر این کنگره است.
 
شب‌خیز تاکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این کنگره می‌توانند حداکثر 5 قطعه از آثار خود را به کنگره ارسال نمایند که محدودیتی نیز در زبان و قالب آثار وجود نداردو از ارسال اشعاری که پیشتر در کنگره‌ها و سایر همایش‌های ادبی شرکت داده شده است، خودداری کنند.

مسئول بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان ساخت: مهلت ارسال آثار تا تاریخ 20 شهریورماه جاری بوده و اختتامیه کنگره هم 10 و 11 مهرماه سال‌جاری خواهد بود و همچنین به 30 نفر از منتخبین، تندیس یادبود و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار