شهید ابوالقاسم اسماعیل‌زاده:

ندای صلح سر دادن در برابر دشمن خیانت به قرآن است

شهید «ابوالقاسم اسماعیل‌زاده» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: اينك‌ كه‌ بخوبی‌ دشمن‌ ما آشكار گشته‌ و از هيچ‌گونه‌ تجاوز و آدم‌كشی دريغ‌ نمی‌ورزد ندای‌ صلح‌ سردادن‌ خيانت‌ به‌ قرآن‌ و خود شهداست‌، بايد تا رفع‌ فتنه‌ و فساد جنگيد.
کد خبر: ۴۰۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ - 01August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «ابوالقاسم اسماعیل‌زاده» در دوازدهم تير ۱۳۴۱ در قصبه «شهر» از توابع شهرستان گناباد به دنيا آمد.

او دوران ابتدايى را در سال ۱۳۴۷ در دبستان مظفّر و دوران راهنمايى را در سال ۱۳۵۵ در مدرسه‏ راهنمايى خواجه نصيرالدّين طوسى به پايان رساند و مقطع متوسطه را در رشته ‏علوم تجربى در دبيرستان دكتر على شريعتى گناباد پشت سر گذاشت.

شهید اسماعیل‌زاده بعد از اتمام دوره‏ى تحصيل و اخذ مدرك ديپلم به عضویت سپاه پاسداران درآمد. وی در ۱۸ سالگى و دو روز بعد از آغاز جنگ به جبهه اعزام شد و تا زمان شهادت در جبهه‌ها حضور مستمری داشت.

شهید ابوالقاسم اسماعیل‌زاده مدّتى فرماندهی سپاه بيدخت، كاخك و مسئول واحد بسيج سپاه گناباد بود و سازمان‌دهى نيروها را بر عهده داشت و مدّتى نيز به عنوان مسئول پادگان قدس در سنگر آموزش بسيجيان انجام وظیفه کرد.

وی در ابتداى جنگ، مدّتى مسئول گروهان در گردان نصراللّه از لشكر ۵ نصر بود و بعد از ورود به لشكر ويژه‏ شهدا، به فرماندهى گردان امام صادق (ع) منصوب شد.

حسين زرنژاد ـ يكى از دوستان شهيد ـ می‌گوید: «زمانی که قطعنامه ‏۵۹۸ از سوی جمهورى اسلامى پذیرفته شد، شهید اسماعیل‌زاده در اتاق گردان خيلى ناراحت نشسته بود و در همان حال گفت جنگ تمام شد و به آرزويمان نرسيديم.»

«ابوالقاسم اسماعیل‌زاده» سرانجام در ششم مرداد 1367 در عملیات مرصاد در اسلام‌آباد غرب به درجه‏ رفيع شهادت ناءل آمد و پیکر مطهرش در بهشت شهداى گناباد به خاك سپرده شد.

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید

سپاس ‌خداوند يكتا را كه ‌همچون ‌من‌ بنده ‌گناهكار را رخصت ‌داده‌ تا خود را در دريای بی‌كران‌ لطف‌ و مرحمتش‌ بشویم‌ و خود را از گناهان‌ پاك ‌سازم‌.

حمد خدای‌ را كه نعمت‌هایی‌ همچون‌ وقوع ‌انقلاب ‌اسلامی‌ به‌ رهبری‌ خردمندانه‌ترين ‌انسان‌ عصر حاضر، ابراهيم‌ زمان‌، الگو و اسوه همه ‌مومنين ‌و متقين‌ و مبارزان‌ و شجاعان ‌خليفه‌ واقعی‌ علی ‌(ع‌) و نايب ‌بر حق امام ‌زمان ‌(عج‌)، اين‌انسان ‌الهی ‌و فرزند رسول‌الله ‌(ص‌) و به‌ حق‌ روح‌الله ‌عنايت‌ فرمود.

ای ‌خدای‌ بزرگ‌ تو را صد هزار بار شكر كه ‌با اعطای‌ اين ‌نعمت ‌عظيم‌ و به ‌خصوص‌ اعطای رهبری پيامبرگونه ‌كه ‌ما را از ورطه ‌هلاكت‌ و بدبختی‌، فساد و تباهی‌، هوا و هوس‌، خوردن‌ و خوابيدن‌، سستی‌ و تنبلی، اسارت‌ و بندگی غير تو كردن‌ نجات‌ داده‌ و ما را به ‌سوی‌ ساحل‌ نجات‌ يعنی ‌اسلام‌ اصيل هدايت ‌فرمود.

انقلاب‌ و رهبری ‌كه ‌به ‌ما درس‌ چگونه ‌زيستن ‌و چگونه ‌مردن‌ را آموخت‌ و توانست‌ در مدت‌ كوتاهی‌ انسان‌های ‌نمونه ‌و مجاهد في‌سبيل‌الله ‌بسازد و توانست‌ ما را با واژه‌های‌ اصيل ‌اسلام ‌آشنا و مسير حركتمان‌ را مشخص‌ سازد.

حمد خدایی ‌كه ‌نعمت‌ جنگ‌ به ‌ما عنايت ‌كرد. جنگی كه‌ ما را از سستی و تنبلی‌ رهانيد و تحرك‌ و خلاقيت‌، شجاعت‌ و شهامت‌، انسجام ‌و وحدت‌ به ‌ما آموخت‌ و نيروها را غربال‌كرده و انسان‌های پاك‌ و مؤمن‌ را از منحرفين ‌و كفار جدا ساخت‌.

سلام‌ بر شهدای‌ راه‌ حق‌ و فضيلت‌ از كربلای‌ حسين ‌(ع‌)  تا كربلای ‌ايران‌ و درود بر امام‌ عزيز، قطب‌ و جهت‌بخش ‌امت‌‌ كه‌ براساس ‌«ميزان ‌امامت‌» استراتژی و تاكتيك‌ قاسطين‌ را شناخت‌ و برغم‌ هدف‌های‌ پليدشان‌، آنان‌ را رسوا ساخت‌ بويژه‌ آنكه‌ شهادتش‌ چهره‌ منافقين‌ را افشاگر شد. (مظلوم‌بهشتی‌)

انقلاب‌اسلامی‌ ايران‌ در حساس‌ترين‌، لحظات ‌خود قرار گرفته‌ و می‌رود تا در سرتاسر جهان‌ پرچم‌ پرافتخار اسلام‌ را به‌ اهتزار درآورد و محرومين‌ جهان‌ را از زير سلطه‌ ابرجنايتكاران‌ و ظالمان‌ نجات‌ دهد. حال‌ مستضعفين‌ جهان‌ بيدار شده‌ و چشم‌ آنها به‌ انقلاب‌ ما دوخته‌ شده‌ و از طرف‌ ديگر به‌ علت‌ اسلامی ‌بودن‌ آن، ‌همه‌ جبهه‌ كفر اعم‌ از شرق‌ و غرب‌ و منافقين‌ داخلی و خارجی و ‌كسانی كه‌ قرن‌ها حق‌ مردم‌ محروم‌ را خورده‌ و چاپيده‌ است‌ و تنها به‌منافع‌ خود می‌انديشند دست‌به‌دست‌ هم‌ داده‌ تا اگر بتوانند اسلام‌ نوين‌ را در نطفه‌ خفه ‌كنند. طاغوتيان‌ و مستكبرينی‌ كه‌ تا قبل‌ از انقلاب‌ در ظاهر با يكديگر مخالفت‌ می‌كردند و جبهه‌ و جبهه‌كشی داشتند و روبروی‌ يكديگر قرار می‌گرفتند.

اينك‌ به‌ علت‌ اينكه‌ با يك‌ پديده‌ جديد و بيداركننده‌ همه‌ محرومين‌ يعنی‌ اسلام‌ اصيل‌ و مكتب‌ قرآن‌ و رهبری پيامبرگونه‌ روبرو شده‌اند و فقط‌ به‌ فقط‌، اسلام‌ را آنهم‌ اسلامی ‌كه‌ در ايران‌ مطرح ‌است‌ سّد و مانع‌ چپاولگری‌های‌ خود می‌دانند جنگ‌های برون‌مرزی‌ و درون‌مرزی‌ را بر ما تحميل‌كردند. مؤمنين‌، مسلمين‌ و همه ‌دلسوزان‌ به ‌جامعه ‌اسلامی‌ برحسب‌ وظيفه اسلامی‌ خود بايد خود را آماده‌تر و مجهزتر سازند به‌ اين‌ اصل‌ مهم‌ اسلامی‌ يعنی‌ دفاع‌ از اسلام‌ و دستاوردهای‌ انقلاب‌ اصلی‌ كه‌ جزو اصول‌ مسلم‌ اسلام است‌ و بر زن‌ و مرد واجب‌ و لازم‌ است‌ و نيز اكثر فقها به‌آن‌ معتقدند همّت‌ می‌گمارند. آری‌ اگر دفاع‌ و جلوگيری‌ از ظلم‌ نباشد، حيات‌ و زندگی نيست‌، آرامش‌ و امنيت‌ نيست‌ و طبق‌ آيه‌ قرآن‌كريم‌: «الذين ‌اخرجو مِن ‌ديارهم‌ بغير حق ‌الّا ان ‌يقولوا ربنا الله ‌و لولا دفع ‌الله ‌الناس ‌بعضهم ‌ببعض ‌لهدمت ‌صوامع‌ و بيع ‌و صلوه ‌و مساجد يذكر فيها اسم ‌الله ‌كثيراً و لینصرن ‌الله‌ من‌ ينصره‌ ان ‌الله‌ لقوی عزيز» (حج‌۴۰)

و اگر خدا رخصت‌ جنگ‌ ندهد و دفع‌ بعضی از مردم‌ را با بعضی‌ ديگر نكند و اگر مردم‌ جلو تجاوزگر را نگيرند همانا صومعه‌ها و عبادتگاه‌ها و مساجد و دانشگاه‌ها و…. همه‌ خراب‌ و ويران‌ می‌شوند.

اينك‌ كه‌ بخوبی‌ دشمن‌ ما آشكار گشته‌ و از هيچ‌گونه‌ تجاوز و آدم‌كشی دريغ‌ نمی‌ورزد ندای‌ صلح‌ سردادن‌ خيانت‌ به‌ قرآن‌ و خود شهداست‌. بايد تا رفع‌ فتنه‌ و فساد جنگيد. همانطور كه‌ قرآن‌ كريم‌ می‌فرمايد: «قاتلوهم‌ حتی ما لاتكون‌ فتنه‌ و يكون ‌الدين‌ كله‌ لله‌ فان‌ انتهو فان‌ الله‌ بما تعملون بصير»

انقلاب‌ اسلامی‌ وابسته‌ به‌ روحانيت‌ اصيل‌ است‌ و تا زمانی‌ كه‌ روحانيت‌ در صدر انقلاب‌ باشند هيچگاه‌ شكست‌ نخواهيم‌ خورد و پيروزيم‌ ولی اگر خدای نخواسته‌ پشت‌ به‌ آنها كنيم‌، دشمن‌، اسلام‌ را از ما گرفته‌ و اگر هم‌ باشد اسلام‌ عربستانی‌ است‌ و اين‌ را تاريخ‌ هم‌ نشان‌ داده‌ و نيز امام‌ فرمود: اسلام‌ منهای‌ روحانيت،‌ اسلام نیست. بايد مواظب‌ بود كه‌ اين‌ طيف‌ دشمن‌ را خوب‌ شناخته‌ و كاملاً برايش‌ حساب‌ باز كنید.

از ولايت‌ فقيه‌ كه‌ همان‌ اصل‌ رهبری‌ است‌ و عدم‌ آن‌ مساوی‌ با نابودی‌ انقلاب‌ و اسلام‌ هست به‌ خوبی‌ حفاظت‌ و حراست‌ نمائيد و از امام‌ عزيز كه‌ تبلور فقاهت‌ اسلامی‌، مرجعيت ‌دينی‌، زعامت‌ مذهبی‌ و تجلی‌ صدها سال‌ مبارزه‌ خونين‌ تشيع‌ بر عليه‌ جريانات‌ انحرافی‌ و حكام‌ جور و سلاطين‌ كفر می‌باشد حفاظت‌ و پيروی‌ كامل‌ بنمائيد و بدانيد كه‌ در قرن‌ ما اسلام‌ در شخص‌ امام‌ و حركت‌ او تبلور يافته‌ است‌، لذا مسلمانان‌ مؤمن‌ در اين‌ مسير گام‌ بر می‌دارند و ان شاءالله انقلاب ‌اسلامی‌ را در مقابل‌ تمام‌ توطئه‌ها پيروز خواهند نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار