فرماندار قم:

مرکز فرهنگی، سیاحتی بین‌المللی حرم شهدای گمنام خضر نبی احداث می‌شود

«مرتضی حیدری» گفت: یادمان شهدا آمیزه‌ای از آرمان‌های نظام اسلامی است و باید فعالیت فرهنگی در محوطه یادمان غلبه داشته باشد، لذا ضرورت دارد مرکز فرهنگی سیاحتی بین‌المللی در مجاورت حرم شهدای گمنام خضر نبی احداث شود.
کد خبر: ۴۰۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ - 02August 2020

مرکز فرهنگی، سیاحتی بین المللی حرم شهدای گمنام خضر نبی احداث می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، «مرتضی حیدری» فرماندار قم و رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام خضر نبی (ع) در جلسه این هیئت که در سالن امام رضا (ع) فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: حرم شهدای گمنام و مسجد خضر نبی (ع) باید به مکانی الهام بخش و تربیت کننده در راستای ارزش‌های الهی و انقلابی تبدیل شوند و در مقیاس جهانی در فضای مجازی و حقیقی تاثیرگذار باشند.

وی افزود: در خصوص کندی روند تکمیل حرم ۱۴ شهید گمنام و مشکلات موجود، درخواست‌ها و شکوه‌هایی از برخی زائران و مجاوران این حرم مطرح شده و ما باید ضمن از بین بردن کاستی‌ها و نواقص، کاری کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.

حیدری با اشاره به ضرورت مشارکت بسیج سازندگی در تکمیل طرح‌های مصوب یادمان شهدای گمنام خضر نبی خاطرنشان کرد: بدلیل اهمیت و وسعت کار، لازم است علاوه بر احداث حسینیه، یک مرکز فرهنگی در محوطه یادمان احداث شود.

وی تاکید کرد: اهمیت یادمان شهدا را نباید دست کم گرفت و باید زمینه ساز حضور حداکثری افراد مومن و مستعد و باانگیزه در این مرکز فرهنگی باشیم به طوری که غلبه حضور آنان در مسجد خضر نبی و حرم شهدای گمنام، فضای بوستان اطراف یادمان را به لحاظ فرهنگی تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس هیئت امنای حرم شهدای گمنام خضر نبی قم افزود: بر فرض پیش بینی طرح‌های درآمدزایی و تفرجگاهی از سوی شهرداری در محوطه کوه خضر نبی (ع)، اگر بار معنوی بر سایر فعالیت‌ها غلبه نداشته باشد، به آرمان‌های شهدا و انقلاب بی توجهی کرده ایم و لذا ضرورت دارد مرکز فرهنگی سیاحتی بین المللی شهدای گمنام در مجاورت حرم شهدا احداث شود.

وی با اشاره به اینکه یادمان شهدا آمیزه‌ای از آرمان‌های نظام اسلامی است، تاکید کرد: معماری حسینیه باید ضمن استحکام و پرهیز از تجمل‌گرایی در نمای فیزیکی، روح حماسی و شهدایی نیز داشته باشد تا هر کسی که می‌بیند برای سرمایه‌گذاری در مسیر حفظ دستاورد‌های شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترغیب شود.

حیدری متذکر شد: هر یک از دستگاه‌های ذیربط از جمله اوقاف و شهرداری و... یک گوشه کار را بگیرند تا مجموعه حرم شهدای گمنام و مسجد کوه خضر نبی (ع) به اثری ماندگار برای شهر قم تبدیل شود؛ بخصوص اقدامات شهرداری در تکمیل حرم شهدای گمنام متفاوت‌تر از جا‌های دیگر باشد تا پس از گذشت سالها، نیاز به هیچ تغییری در آن نباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها