امام جمعه اهر؛

رزمایش مواسات بر دل دشمنان وحشت می‌اندازد/ سلامتی مردم از هر چیزی واجب‌تر است

حجت‌الاسلام «حاجی‌زاده» گفت: رزمایش کمک مؤمنانه مراحلی دارد که همانند رزمایش نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دل دوستان را شاد و بر دل دشمنان رعب و وحشت می‌اندازد.
کد خبر: ۴۰۸۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ - 02August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد حاجی‌زاده»، امام‌جمعه شهرستان اهر در جلسه هماهنگی دومین مرحله رزمایش مواسات و کمک مومنانه اهر، اظهار داشت: مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در قالب پویش «نهضت احسان» در شهرستان اهر برگزار می‌شود، البته رزمایش کمک مؤمنانه مراحلی دارد که همانند رزمایش نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دل دوستان را شاد و بر دل دشمنان رعب و وحشت می‌اندازد.

وی با اشاره به این‌که رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بر گرفته از تأکیدات دین اسلام و قرآن کریم که در قالب احسان و انفاق مطرح شده از قبل وجود داشته است، گفت: وجدان ایرانی‌ها قبول نمی‌کند که همسایه یا آشنایی در شرایط بد اقتصادی و کرونایی از خانواده شرمنده باشد و نتواند هزینه و مایحتاج زندگی را تأمین کند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری به توجه‌ به‌ نیازمندان در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان داشت: کمک به هم‌وطنان آسیب‌دیده از بحران‌ها از جمله شیوع ویروس کرونا از گذشت در بین مردم رواج داشته و این فرهنگ کمک به هم‌نوعان به معنی تأسی از اهل‌بیت(ع) است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته‌شان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آسیب وارده به برخی از خانواده‌ها؛ نباید همه کارها بر گردن دولت باشد و این کاستی‌ها را مردم باید جبران کنند و این مهم تنها وظیفه دولت یا نهادهای شبه دولتی نیست، هرچند این نهادها و دولت وظیفه‌ای دارند که باید انجام دهند.

امام جمعه اهر با بیان اینکه دولت، نهادهای شبه دولتی در قبال آسیب‌دیدگان از شیوع ویروس کرونا وظایف خطیری دارند، ابراز کرد: مساعدت نقدی بیش از یک میلیارد ریالی اهری‌ها در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه فقط گوشه‌ای از نیت خیرخواهانه اهری‌ها را نشان داد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده تأکید کرد: ما در هر موردی از خیرین کمک می‌خواهیم و این درخواست در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه هم وجود داشت، اما چاره‌ای نیست مجبوریم در شرایط فعلی که درآمدها کم و بر مشکلات مردم افزوده شده از خیرین بزرگوار کمک مادی و حمایت بخواهیم.

وی با تأکید بر این‌که وجدان خیرین و مردم اهر و ملت ایران در حمایت از همدیگر در روزهای سخت، بیدار است؛ گفت: در ذبح قربانی عید سعید قربان، خیرین اعلام آمادگی کرده بودند که قصد دارند در تأمین و توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان مشارکت کنند و این مشارکت در حمایت از هم‌نوعان بسیار ارزشمند است.

امام جمعه اهر تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند تابع تصمیمات کارشناسی مسئولان‌ وزارت بهداشت در نحوه برگزاری عزاداری‌های ماه محرم و صفر هستم، پس معیار آن‌ چیزی است که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت توصیه کرده باشند.

حاجی‌زاده با اشاره به این‌که تعطیلی نماز عید قربان در شهرستان اهر، نشان می‌دهد سلامتی مردم در برابر کرونا از هر چیزی واجب‌تر است، گفت: در اقامه‌ی نماز جمعه در اهر هم ما به توصیه‌های بهداشتی گوش می‌دهیم و نماز جمعه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌ایم، چراکه جان همشهریان برای‌مان مهم است.

وی خطاب به بازاریان، اصناف و کسبه ابراز داشت: متأسفانه برخی از اصناف و کسبه با آن‌ که می‌دانیم در نیمه‌ی راه مقابله با کرونا از پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند، ولی برای حفط سلامتی خود، خانواده و مشتریان از ماسک استفاده کنند و به گونه‌ای رفتار نکنند که انگار کرونا وجود ندارد یا آن‌ها از کرونا نمی‌ترسند در حالی که آمار ابتلا، بستری و جان‌باختگان اصلاً شوخی‌بردار نیست.

امام جمعه اهر در پایان خاطرنشان ساخت: گاهاً می‌بینیم در ایام تعطیل مقابل نانوایی‌ها به قدری با ازدحام است که به ندرت می‌توان فردی با ماسک دید، همین مسائل کوچک و بی‌توجهی‌ها؛ مردم جامعه را در معرض تهدید ویروس منحوس کرونا قرار می‌دهد.

حاجی‌زاده با دعوت از خیرین و مردم برای مشارکت در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه خاطرنشان کرد: واقعاً زحمت برگزاری رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه بر عهده سپاه پاسداران است و این نهاد انقلابی با شناسایی افراد نیازمند بار سنگین رزمایش مواسات را بر دوش می‌کشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها