معاون عملی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد؛

ارتقای جنگنده «کوثر» با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین

سورنا ستاری با اشاره به توسعه بخش‌های مختلف هواپیمای کوثر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: قطعاً این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از تکنولوژی‌های جدید در آن توسعه خواهد یافت.
کد خبر: ۴۰۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ - 02August 2020

تکنولوژی‌های جدید در جنگنده کوثر توسعه خواهد یافتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز (یکشنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه علمی تحقیقاتی فی‌مابین ارتش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت: ما توسعه‌های زیادی در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی‌های متعدد در حوزه ICT، نانو، تکنولوژی هوافضا و بسیاری از حوزه‌های جدید از قبیل حوزه لیزر در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان و برخی مراکز پژوهشی داشته‌ایم.

وی افزود: یکی از اهداف ما در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور این است که بتوانیم این تکنولوژی را به سمت صنایع دفاعی سوق دهیم و صنعت دفاع نیز از این زیرساخت‌هایی که ایجاد شده، استفاده کند که امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، این روند تسریع شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه حوزه‌های همکاری متعددی با ارتش و صنایع دفاعی داریم، گفت ما بیش از ۷۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که محصول به حوزه دفاع می‌دهند، هم توسعه این شرکت‌ها مد نظر است و هم اینکه شرکت‌های جدید به این حوزه ملحق شوند.

ستاری با اشاره به ساخت هواپیمای کوثر عنوان کرد: بخش‌های متعددی از هواپیمای کوثر در شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه پیدا کرد و قطعاً این هواپیما به همین شکل باقی نخواهد ماند و خیلی از تکنولوژی‌های جدید در آن توسعه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها