نگاهی کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «کریم چرمی»

شهید «کریم چرمی» پس از تهاجم نیروهای رژیم بعثی عراق برای دفاع از خاک کشورمان به جبهه‌های نبرد با دشمن اعزام شد و در نهایت در تاریخ اول آذرماه 1366 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ - 02August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «کریم چرمی» در شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی به دنیا آمد. وی پس از تهاجم نیروهای رژیم بعثی عراق برای دفاع از خاک کشورمان به جبهه‌های نبرد با دشمن اعزام شد و در نهایت در تاریخ اول آذرماه 1366 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «کریم چرمی» در عملیاتی که در منطقه حاج عمران انجام گرفت، وی مسئولیت گروه خمپاره را بر عهده داشت. پس از اینکه عملیات با پیروزی سپاه اسلام به پایان رسید، به همراه همرزمان توسط منافقان مزدور و یاوران صدام متجاوز قیچی شدند و به محاصره آنان افتادند.

در این شرایط تعداد زیادی از نیروه اسیر شدند، اما از کریم خبری نبود، پس از سه روز جستجوی مداوم، پیکر خونینش را با چند نفر از همرزمانش پیدا کردند که توسط منافقین کوردل به درجه عالی شهادت نائل شده بودند. جنازه شهدا به مراغه بازگردانده شد و در گلشن‌زهرای مراغه در جوار سایر شهدا به خاک سپرده شدند.

خصوصیات بارز شهید:

فردی مومن، متعهد و به فکر خانواده بود، به خواهرش علاقه زیادی داشت و به مردم تا جایی که توان داشت کمک می‌کرد.

خاطره‌ای از شهید:

کریم یک ماه قبل از شهادتش رفتارش به کلی عوض شده بود و به مسائل معنوی مخصوصا نماز خیلی اهمیت می‌داد و از رفتارش معلوم بود که رفتی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها