معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

نیروهای مسلح فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی را به‌عنوان «فرمان» تلقی می‌کنند

سردار یدالله جوانی گفت: ما نظامی‌ها همواره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را به‌عنوان فرمان تلقی می‌کنیم؛ بنابراین اگر کشور در حوزه دفاعی پیشرفت کرده است؛ به این دلیل بوده که تدابیر و بیانات فرمانده کل قوا، «فرمان» تلقی می‌شود.
کد خبر: ۴۰۸۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ - 02August 2020

نظامیان ایران فرمایشات رهبری را بعنوان به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگویی رادیویی اظهار داشت: فرمایشات مقام معظم رهبری در روز عید قربان مجموعه‌ای بود که درون خود نکات راهبردی و فراز‌های بسیار فراوان داشت و مقام معظم رهبری به اقتضای زمان به‌عنوان رهبر انقلاب اسلامی آن‌چه را که لازم بود مردم در جریان آن قرار بگیرند، کاملاً به شکل معقول و منطقی تبیین فرمودند.

وی با بیان اینکه تمامی نکات مقام معظم رهبری، نکات مهم و راهبردی بود، اما دو سه نکته از اهمیت بیشتری برخوردار است، افزود: ملت ایران در مدت ۴۰ سال گذشته توانسته در پناه آموزه‌های دینی، اسلام و قرآن و ولایت با یک ایستادگی معجزه‌آسا در همه فشار‌ها ایستادگی کرده و توطئه‌های دشمن را خنثی کند.

معاون سیاسی سپاه گفت: مقام معظم رهبری همواره در فرمایشات‌شان با نگاهی امیدوارانه از نگاهی درخشان برای ملت ایران خبر می‌دهند؛ مقام معظم رهبری روز عید قربان ضمن اشاره‌ای به داستان «تحریم» و «تحریف» به‌عنوان دو راهبرد اصلی دشمن اشاره فرمودند که ملت ایران از تحریم و تحریف عبور می‌کند و نمی‌گذارد تحریف‌ها این ملت را از پای درآورد.

سردار جوانی بیان کرد: ما برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم، نیاز به دو بال یعنی صبر و ثبات داریم و دشمن با فشار‌هایی که می‌آورد و تحریم‌هایی که هوشمندانه پی می‌گیرد با آن عملیات روانی و جنگ نرمی که انجام می‌دهد به دنبال این است که صبر ملت ایران را به پایان ببرد و ملت ایران دیگر قادر نباشد همچون گذشته در مقابل این فشار‌ها صبورانه ایستادگی کند و مسائل خود را پیش ببرد.

وی عنوان کرد: بنابر این مقام معظم رهبری تأکید بر این داشتند که ما باید این صبر را همواره مد نظر داشته باشیم؛ البته صبری که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند به معنی بی تفاوت بودن و به امید فردا نشستن نیست، بلکه منظور این است که با ایستادگی تلاش شود و موانع از سر راه برداشته شده و مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

معاون سیاسی سپاه هدف اصلی از تحریم و تحریف‌های دشمن را بر هم زدن ثبات و آرامش کشور دانست و خاطرنشان کرد: زمانی که دشمنان ما به صراحت در کنار تحریم‌ها و فشار‌ها و عملیات‌های روانی‌شان بحث تابستان داغ را مطرح می‌کنند، این نشان می‌دهد که آن‌ها هدف‌شان چیست و به دنبال این هستند که معیشت و رفاه مردم را به چالش بکشند و مردم را ناراضی کنند تا این نارضایتی‌ها به حرکت‌های خیابانی شده و آن‌ها با استفاده از مزدوران و جریان‌های خودشان، جریان‌های نفاق بتوانند حوادثی همچون حوادث ۹۶ و ۹۸ را رقم بزنند تا این ثبات و آرامش از کشور گرفته شود.

سردار جوانی بیان کرد: دشمن می‌داند اگر ایران با ثبات باشد، می‌تواند به برکت منابع خدادادی، ظرفیت‌ها و منابع انسانی که دارد، تمامی مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری روز عید قربان در سخنان خود به این مسئله اشاره داشتند که زمانی که ما در حوزه‌هایی تحت فشار قرار گرفتیم و تحریم شدیم، جوانان ما چه کار‌های بزرگی انجام دادند.

معاون سیاسی سپاه یادآور شد: دشمن تصور می‌کرد با تحت فشار قرار دادن صنایع نفت و گاز ما با جلوگیری از این بخش و تحریم کردن بنزین می‌تواند کشور ما را فلج کند؛ اما امروز ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نه‌تنها نیاز داخلی‌مان را با پالایش و فرآورده داخلی تأمین می‌کنیم، بلکه به دیگر کشور‌ها بنزین صادر می‌کنیم.

سردار جوانی تصریح کرد: این‌ها در پرتو ثبات و آرامش است؛ دشمن به این مسئله پی برده است که اگر بخواهد جلوی ثبات ملت ایران را بگیرد، باید با فشار‌ها کاری کند که ملت ایران عصبی شوند و به خیابان‌ها بیایند تا این ثبات به هم خورده و پیشرفت صورت نگیرد.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری این دو نیاز را برای ساختن آینده یادآور شدند، خاطرنشان کرد: ملت ایران در ۴۱ سال گذشته نشان دادند که ملتی صبور بوده و صبر از نشانه‌های هوشمندی، بصیرت و آگاهی است؛ اگر ملت ما گرانی و مشکلات و کمبود را می‌بینند، این‌طور نیست که بهانه به دست دشمن دهند و دشمن را به خواسته خود برسانند.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان خود اشاره داشتند به همتی که مسئولین باید داشته باشند و معیشت مردم را با اقدامات فوری مورد توجه قرار دهند به‌خصوص مباحثی همچون گرانی‌ها و این وضعیت افسارگسیختگی که در بازار ارز به وجود می‌آید و قیمت‌ها و همه چیز را مورد توجه قرار می‌دهد؛ سخنان مقام معظم رهبری یک بسته بود که باید همه‌اش را در کنار هم دید.

سردار جوانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری راهکار برای مشکلاتی که منشأ آن داخلی است، بیان کردند و فرمودند مهم این است که مسئولین و دست‌اندرکاران در هر جایی که هستند، این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: ما نظامی‌ها در مجموعه‌های خودمان همواره فرمایشات مقام معظم رهبری را به‌عنوان فرمان تلقی می‌کنیم. اگر امروز کشور در حوزه دفاعی این‌گونه پیشرفت کرده است به خاطر این است که تدابیر و فرامین فرمانده کل قوا به‌عنوان فرمان تلقی می‌شود.

معاون سیاسی سپاه خاطرنشان کرد: کارشناسان می‌گویند که در بسیاری از زمینه‌ها که ما گرانی داریم، کمبود نداریم که دلیل آن اقتصادی باشد، بلکه دلیل آن یک نوع سودجویی و حرکت ترامپ‌گونه است که عده‌ای کالا‌ها را در انبار‌ها نگه می‌دارند تا به قیمت بالا بفروشند.

سردار جوانی گفت: این‌جا دولت متولی اصلی است که نظارت‌ها را تقویت کرده و برخورد کند و مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند قوه قضاییه هم آن جایی که لازم است، ورود پیدا کند که اگر کسانی جنسی را در این شرایط احتکار می‌کنند، باید برخورد آنی و جدی صورت گیرد و این نکته بسیار مهمی است.

وی تأکید کرد: امروزه اگر کسی در داخل کشور کالایی را که با امکانات این مردم و سرمایه ملی تولید می‌شود، احتکار می‌کند تا به چند برابر قیمت یا به نرخ دلار روز بفروشد، دارد در حق ملت خود ظلم می‌کند که باید به این مسئله دولت و قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی ورود داشته باشند.

معاون سیاسی سپاه با تأکید بر اینکه وقتی قیمت کالایی بالا می‌رود، باید ورود جدی صورت گیرد، عنوان کرد: تمامی کارشناسان اقتصادی معتقد هستند که خوشبختانه کشور ما تحریم‌ناپذیر است؛ به معنای اینکه دشمن نتواند در آن ناداری به وجود آورد.

جوانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نکته‌ای فرمودند و آن هم اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها دلایل امنیتی سیاسی هم وجود دارد و به معنای اینکه دنباله‌های دشمن و جریان‌های مخالف نه صرفاً به خاطر سودجویی و سوداگری به بازار ارز و در بازار کالا ورود پیدا می‌کنند، بلکه با هدف ناراضی کردن مردم و به چالش کشیدن نظام این کار را انجام می‌دهند تا بحران‌های امنیتی به وجود آید و این‌جا مسئله متفاوت است.

وی تصریح کرد: آن فردی که به لحاظ سودجویی دارد این کار را انجام می‌دهد، یک حالت مفسد فی‌الارض را دارد و باید برخورد جدی شود و اگر افزون بر این مسئله که باید کالایی با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد، اما به دنبال بحران و چالش امنیتی است، این‌جا باید برخورد جدی‌تری صورت گیرد که این‌جا لازم است دولت، دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی ورود جدی داشته باشند و وقتی که مشخص می‌شود چه عناصری ارتباط با بیرون دارند و چنین جنایتی مرتکب می‌شوند، هم به مردم معرفی شده و هم برخورد جدی صورت گیرد.

معاون سیاسی سپاه گفت: این اقدامات یعنی مبارزه با فساد‌های این‌چنینی باید به گونه‌ای باشد که هم برای مردم باورپذیر باشد و هم آرامش تولیدکنندگان را بر هم نزند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار