مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

نیرو‌های مسلح مشعل‌دار جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس هستند

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: نیرو‌های مسلح مشعل‌دار مسیر جهاد، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و نشان دادند که این کشور، کشوری است که مستکبران و سلطه گران نمی‌توانند در آن راه پیدا کنند.
کد خبر: ۴۰۸۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ - 03August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سمنان در جمع فرماندهان نیروهای مسلح استان به مناسبت  چهلمین سالگرد دفاع مقدس در قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار ارتش، اظهار داشت: دفاع مقدس گرچه مجاهدت فی سبیل الله بود ولی روحیه مجاهدت، ایثار، فداکاری، سلحشوری، مقاومت، ایستادگی و وحدت را در جامعه ما تقویت کرد.

وی با بیان اینکه مقوله جنگ ذاتا رویداد خوبی نیست ولی هشت سال دفاع‌ مقدس، هویت واقعی ملت ایران و نیروهای مسلح را به خوبی نشان داد، افزود: ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله با شرایط دشواری مواجه بود و توانست از این برهه سخت و دشوار با همت  همه اقشار  و نیروهای مسلح سربلند بیرون بیاید.

سلامی با اشاره به این که نیرو‌های مسلح مقتدر و شجاع ایران اسلامی مایه افتخار و فخر نظام اسلامی هستند، یادآور شد: نیروهای مسلح مشعل دار مسیر جهاد، مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس بودند و نشان دادند که این کشور، کشوری است که مستکبران و سلطه گران نمی‌توانند در آن راه پیدا کنند.

این مسئول با بیان این که امسال در چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی فراهم شد تا برای چهل هفته برنامه ریزی دقیق و جذابی پیش‌بینی شود تا این حماسه بزرگ تاریخی به بهترین شکل بیان شود، افزود: انتظار می رود با تدبیر نیروهای مسلح  استان سمنان نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس و بیان دستاوردها و تجارب فرماندهان در عملیات های شاخص و اقدامات بزرگ در هشت سال دفاع مقدس توسط فرماندهان بازخوانی و بازگو شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی برنامه‌های ویژه دفاع مقدس اولویت‌سنجی باید انجام شود و با توجه به شرایط امروز جامعه و شیوع ویروس کرونا که برگزاری بسیاری از برنامه‌ها به صورت تجمعی امکان‌پذیر نیست، برنامه‌ها در بستر و محوریت فضای مجازی پیرامون چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شود.

سلامی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس استان گفت: دانشنامه دفاع مقدس مجموعه‌ای است مستند، مرجع، جامع و شامل كليه اطلاعات و دانش‌های محقق شده درباره دفاع مقدس و جنگ تحميلی است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد:  هدف دانشنامه دفاع مقدس تدوين دانش، فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس، انتقال دانش هاي مربوط به دفاع مقدس به نسل هاي حال و آينده، جلوگيری از تحريف و فراموشيی حقايق و تاريخ دفاع مقدس، اطلاع رسانی علمی در همه ابعاد جنگ تحميلی و دفاع مقدس و توانمندسازی پژوهشگران دفاع مقدس است.

وي گفت: یگان های نیروهای مسلح بايد مطالب مرتبط با دفاع مقدس را جمع آوری كند و در مدخل يابی و تهيه مقاله به اين اداره كل كمك كند تا  تمامی اقدامات نیروهای مسلح در دفاع مقدس دراین کتاب مرجع تببین شود.

امیر  «محمد غفاری»  فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 تکاور ذوالفقار شاهرود در این نشست با بیان این که گام دوم انقلاب در چهل سالگی دفاع مقدس باید تبیین شود، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب باید تجارب دفاع مقدس، مدیریت و رهبری حوزه های مختلف فرهنگی، ایثار، شهادت به خوبی برای مردم تبیین  و بازگو شود.

وی ادامه داد: اخلاص و تبعیت از ولایت فقیه سبب پیشرفت های نیروهای مسلح در همه زمینه ها شده است و موفقیت های نظام اسلامی در عرصه های سیاسی، اجتماعی، علم و فنآوری، نانو، امنیت داخلی و منطقه ای مرهون خون شهدا و تبعیت مردم و نیروهای مسلح از ولایت است و اگر امروز هم در مسیر فرهنگ دفاع مقدس گام برداریم از فراز و نشیب ها و مشکلات عبور خواهیم کرد.

غفاری بیان  داشت: برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در لشکر 58 ذوالفقار از سوم خرداد آغاز شده  و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

سردار «حمید دامغانی» فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان نیز در این نشست افزود: جنگ ترکیبی دشمنان انقلاب در حال هم افزایی است و ما باید هوشمندانه از جنگ ترکیبی راه اندازی شده توسط دشمن ‌عبور کنیم.

وی گفت: شرایط انقلاب اسلامی و منطقه، چهل سالگی دفاع مقدس را با اهمیت تر کرده است و باید با آگاهی دادن و روشنگری در جامعه توطئه های  دشمنان را در هدف قرار دادن امنیت جامعه خنثی کنیم.

دامغانی با بیان این که اقتدار نظام برگرفته از فرهنگ دوران دفاع مقدس است، گفت: نقطه امید مردم  نیروهای مسلح هستند  که بعد از دفاع مقدس در دفاع از حرم و جنگ نیابتی به خوبی درخشیدند و بستر دفاع مقدس زمینه بسیار خوبی برای حفظ امنیت و اقتدار نظام اسلامی است.

وی متذکر شد: رشادت هاب ملت قهرمان ايران در دوران جنگ تحميلی، آينه تمام نمای وحدت و يكدلی جامعه اسلامی در مقابل دشمنان اسلام است و باید در چهل سالگی دفاع مقدس وحدت جامعه اسلامی به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها