یادداشت/ رسول حسنی

خبرنگاران دیده‌بانان جبهه فرهنگی

در جنگ نرمی که دولت‌های زیاده‌خواه جهان علیه جهان اسلام به راه انداخته‌اند، خبرنگاران جایگاهی ویژه دارند و آن دیده‌بانی جریان‌هایی است که علیه فرهنگ اسلامی به‌راه انداخته‌اند.
کد خبر: ۴۰۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ - 04August 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس _ رسول حسنی؛ ایام منتهی به روز خبرنگار فرصت مناسبی است تا اصحاب رسانه که مدام دیگران را مورد سوال قرار می‌دهند، خودشان را مخاطب سوال خویش قرار دهند که در جبهه فرهنگی و در اوج جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی چه کرده‌اند و چه باید بکنند.

در طول سال، خبرنگاران در یادداشت‌ها، گزارش‌های خبری و مصاحبه‌های خود مطالباتی از اصحاب فرهنگ و هنر دارند و آنها را به حضور فعال در جبهه فرهنگی ترغیب می‌کنند، این مطالبه‌گری هر چند ضروری و لازم است اما باید پرسید خبرنگاران جز مطالبه‌گری چه وظیفه‌ای در جنگ نرم و چه جایگاهی در جبهه فرهنگی دارند؟

اگر به درستی نگاه کنیم خواهیم دید مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران رصد حجم عظیم رسانه‌های معاند است که هدفی جز متزلزل کردن امنیت روانی جهان اسلام ندارند. خبرنگاران در جنگ نرم در واقع همان سربازان بی‌نام و نشان اطلاعات و شناسایی و دیده‌بانانی هستند که باید گرای فرهنگی دشمن را به اصحاب فرهنگ و هنر بدهند و در همان حال ضعف و کاستی‌های جبهه خودی را نیز متذکر شوند.

خبرنگاران سربازان بدون مرز فرهنگی هستند که باید همه جهان اسلام را وطن خود بدانند. در جریان اغتشاشاتی که در کشور افتاده این رسانه‌های بیگانه بودند که با همه توان فضا را برای ورود مغرضان و بدخواهان به کف خیابان‌ها مهیا کردند. خبرنگاران باید چشم بیدار جامعه باشند و خود را همواره در حال آماده‌باش بدانند.

عبارت آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به کار بردند، هر چند مختص جامعه فرهنگی است اما این توصیه بیشتر متوجه اصحاب رسانه است. ضریب دادن توان رزمی نیروهای مسلح، نشر پیشرفت‌های تسلیحات نظامی ایران و جهان اسلام، وحدت آفرینی میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی، مقابله با شایعه پراکنی دشمانان در کشور، تبلیغ دستاوردهای فرهنگی، تجلیل از فعالان و نخبگانی که در جهت ارتقای اقتدار و ایجاد امنیت ملی گام برمی‌دارند از وظایف خبرنگاران هستند.

این نکته که هر چقدر رسانه یک کشور قوی باشد، آن کشور تا میزان بسیاری در مقابل جنگ فرهنگی دشمنان مصونیت خواهند داشت. نمونه روشن از حضور خبرنگاران در جبهه فرهنگی مطالبه و پی‌گیری مداوم درباره انتقام سخت از تروریست‌های خون‌آشامی است که با ناجوانمردی تمام سردار سلیمانی را به شهادت رساندند.

نظامیان و سیاسیون شاید به دلایلی نتوانند بر واژه انتقام تاکیدی مداوم داشته باشند اما اصحاب رسانه وظیفه‌ای جز این ندارند که اجازه ندهند تا مسئله انتقام سخت به فراموشی و غفلت دچار شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها