معاون هماهنگ‌کننده نداجا عنوان کرد؛

برخورداری ایران از نیروی دریایی در مقیاس جهانی

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی گفت: جمهوری اسلامی ایران قادر است نیروی دریایی مقتدر در مقیاس جهانی داشته باشد و حتی ملت‌ها و دولت‌های منطقه را در تأمین امنیت، همراه خود کند.
کد خبر: ۴۰۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷ - 03August 2020

ایران اسلامی قادر است نیروی دریایی مقتدر در مقیاس جهانی داشته باشدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حمزه‌علی کاویانی» معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش امروز در جمع ناویان و افسران مرکز آموزش شهدای نیروی دریایی سیرجان اظهار داشت: حاکمان آمریکا خودشان هم می‌دانند حضورشان در منطقه بی‌معنا و بدون اثر است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: اگر بخواهد امنیتی هم در منطقه و دریاها باشد، کشورهای منطقه و ملت‌ها توان تأمین امنیت را دارند؛ لذا سردمداران آمریکا خوب می‌دانند که هم حضور و هم منافعشان در منطقه نامشروع و غیرقانونی است و تاکنون هم این حضور نامشروع و بمباران‌های کور موجب کشتار مردم بی‌دفاع و ناامنی در منطقه شده است.

وی افزود: اینکه جمهوری اسلامی عنوان می‌کند امنیت منطقه را تامین می‌کند، قادر است نیروی دریایی مقتدر در مقیاس جهانی داشته باشد و حتی ملت‌ها و دولت‌های منطقه را در تامین امنیت همراه خود کند؛ لذا دشمنان ما به دنبال منافع نامشروع خود هستند و ما در رسیدن به منافع مشروع خود خواهیم بود و طی 40 سال گذشته این توانمندی را کسب کردیم.

کاویانی ضربه به پایگاه عین‌الاسد در عراق، انهدام پهپاد جاسوسی و پیشرفته آمریکایی و قدرت دفاعی موشکی کشورمان را از نمونه‌های اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریا حضور دارند، ناامنی استمرار دارد؛ برای نمونه افغانستان که مرز دریایی ندارد و خیلی بمباران‌ها بر سر مردم افغانستان ناشی از حضور ناوهای آمریکا در منطقه است و حتی کشتارها در سوریه و عراق به خاطر حضور نامشروع آمریکایی‌هاست.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش افزود: ما در اوج تحریم و تهدید به اقتدار و پیشرفت دست یافتیم و برای نمونه و درک بهتر پوشالی بودن کارهای نمایشی آمریکایی‌ها باید زمانی را که نفتکش متخلف انگلیسی به دست رزمندگان نیروی دریایی سپاه توقیف شد را یادآوری کنم که آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آنها جرات هیچ اقدامی علیه ایران را نداشتند.

کاویانی مرکز آموزش نیروی دریایی سیرجان را مهمترین مرکز تربیت نیروهای سازمانی و وظیفه نیروی دریایی عنوان کرد و گفت: تربیت نیروی کارآمد نیروهای سازمان یا کارکنان در حیطه کاری آموزش هست و امروز 40 سال است که همین جوانان با اقتدار مسیر پیشرفت را طی می‌کنند و ما مکلف هستیم و باید ارزش‌ها را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی افزود: تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که جوانان و کارکنان وظیفه ما جوانان ما نسلی هستند که باید هم امیدوار به نظام و آینده باشند و هم ارزش‌های انقلاب را به نسل آینده منتقل کنند و هم متدین و انقلابی بوده و در تداوم انقلاب با دین و بصیرت باشند تا پرچم انقلاب به دست پرچمدار جهانی اسلام یعنی حضرت مهدی (عج) برسند.

در این مراسم از خدمات دریادار دوم ستاد «مهدی شعبان‌زاده» فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان که طی سه سال سه ماه این فرماندهی را بر عهده داشت، تجلیل و ناخدا یکم تفنگدار دریایی «عبدالکریم بهادری» به‌عنوان سرپرست این مرکز معرفی شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار