مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

اسناد ایثارگری نیروی انتظامی در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم جانمایی شود

حجت الاسلام علی لقمانپور گفت: آثار و اسناد و هر آنچه مربوط به رشادت نیروی انتظامی از ابتدای تشکیل کمیته‌ها تاکنون وجود دارد، در محتوای مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان جانمایی شود.
کد خبر: ۴۰۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ - 03August 2020

اسناد ایثارگری نیروی انتظامی در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم جانمایی شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در بازدید معاونان هماهنگ کننده و اجتماعی و مسئول ایثارگران نیروی انتظامی قم از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس استان اظهار کرد: بحمدالله ساختمان این مرکز مراحل نهایی کار خود را می‌گذراند و در آینده نزدیک شاهد افتتاح موزه خواهیم بود.

وی افزود: در بحث چینش محتوایی موزه، بخش‌های مختلفی همچون نقش اقشار مردم و نیرو‌های مسلح در دوران انقلاب و دفاع مقدس پیش بینی شده است و تمامی اسناد مربوطه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: علیرغم اینکه شاهد ایثارگری پرسنل و سربازان نیروی انتظامی از بدو تشکیل در قالب کمیته‌های انقلاب اسلامی تاکنون در عرصه دفاع از امنیت و مرز‌های کشور هستیم و شهدا و جانبازان بسیاری در این مسیر تقدیم شده است، اما متاسفانه برای معرفی آن در موزه، اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی افزود: ضرورت دارد نماد‌ها و اسنادی از خدمات توام با ایثار و شهادت فرماندهان، کارکنان و سربازان ناجای استان قم در موزه آرایی جانمایی و پیش بینی شود تا در قبال حضور بازدیدکنندگان و بخصوص خانواده‌های معظم شهدا، شرمنده نباشیم.

لقمانپور همچنین موضوع مدخل‌های دانشنامه انقلاب و دفاع مقدس را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۶۵۰ مدخل برای نقش آفرینی قم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احصا شده است و ضرورتا نام نیروی انتظامی نیز باید از جمله مدخل‌های مهم دانشنامه باشد.

وی چاپ کتاب شهدای نیروی انتظامی و ساخت کلیپ و دیگر فعالیت‌های هنری و مکتوب را از جمله راهکار‌های معرفی و نشر و ترویج ایثارگری ناجا در استان برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار