رزمنده هشت سال دفاع مقدس:

عملیات کربلای پنج سرنوشت جنگ را تغییر داد

سردار مهدی فرهنگ‌دوست گفت: رزمندگان در عملیات کربلای پنج همه توان خود را به کار گرفتند و در آن هنگام بود که سرنوشت جنگ تغییر کرد.
کد خبر: ۴۰۹۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ - 04August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سردار «مهدی فرهنگ‌دوست»، رزمنده هشت سال دفاع مقدس در برنامه «شب‌های اوج هنر» ویژه کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعلم و دارالعباده استان یزد اظهار کرد: متولد ۱۶ اسفند سال ۱۳۴۲ و فرزند ششم خانواده هستم و برای اولین بار ۱۶ خرداد ۱۳۶۰ که ۱۸ سال داشتم به جبهه اعزام شدم.

وی ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های زیادی از جمله عملیات بیت‌المقدس، رمضان و محرم، عملیات والفجر مقدماتی، پرواز ملکوتیان، تصرف پاسگاه الیچ، وداع یاران، عملیات شیرین، جنگ با طبیعت، یکان احتیاط، خط پدافندی شاخ شمیران، بازگشت به جنوب، احیای تیپ الغدیر، مست پیروزی و غیره حضور داشتم که در اکثر آنها از ناحیه دست، پا، کمر، بازو و زانو مجروح شدم و تا آخرین عملیات که به عملیات سرنوشت معروف شده بود حضور داشتم و تا سال ۶۹ در اهواز بودم.

فرهنگ‌دوست افزود: اولین مسئولیتم در جبهه به عنوان تک تیرانداز بود و در طول دوران جنگ مسئولیت‌هایی اعم از آرپیچی زن، توپ‌چی، جانشین گردان و فرمانده گردان را برعهده داشتم و از عملیات کربلای ۴ به بعد مسئول عملیات تیپ تا آخر جنگ بودم. بعد از دوران جنگ، روایت‌گری دفاع مقدس را انجام و درصدد بودم کتابی در رابطه با جنگ تحمیلی و خاطراتم بنویسم که با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و بنیاد شهید و امورایثارگران شروع به انجام این کار و کتاب «خط‌شکن کویر» رامنتشر کردم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان در عملیات کربلای پنج همه توان خود را به کار گرفتند گفت: در آن هنگام بود که سرنوشت جنگ تغییر کرد.

وی مسئولیت در استانداری، پنج سال به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، فرماندهی سپاه را از جمله مسئولیت‌ها دانست و بیان کرد: اکنون نیز دو، سه ماهی است که بازنشست شدم و در برنامه‌های کنگره شهدا همکاری می‌کنم.

این برادر شهید با بیان خاطره‌ای از برادرش و با اشاره به اینکه با حبیب چهار سال فاصله سنی داشتم و او در ششم فروردین ۱۳۶۴ در جاده خندق، شهید شد، اظهار کرد: وقتی خاطراتم را نگارش می‌کردم خاطره شهادت برادرم خیلی روی من تاثیر گذاشت و به آن دوران از وقتی که با حبیب‌الله در دوران کودکی هم‌بازی بودیم تا دوران جنگ برگشت. وقتی جنازه برادرم را آوردند نشستم و صورتش را بوسیدم، زمانی که خواستم بلند شوم اما نتوانستم.

اقلیم‌گر، همسر این رزمنده دفاع مقدس نیز در این برنامه با اشاره به اینکه عید فطر سال ۶۵ با مهدی ازدواج کردم و ثمره زندگی مشترک ما دو فرزند پسر به نام‌های میثم و کمیل است گفت: فرزند اول در خردادماه ۶۷ به دنیا آمد، وقتی به خانه آمدیم در تماسی ایشان را فراخوندند که عراق حمله کرده و شلمچه را گرفته و همان شب همراه با شهید جمال خانی راهی جبهه شدند و پس از چهل روز مجدد به یزد برگشتند، فرزند دوم نیز هنگام وضع حمل در جبهه بودند که خبر تولد فرزندمان از طریق یکی از رزمندگان به ایشان داده شد.

وی بیان کرد: دوری از همسر و به دوش كشيدن مسئوليت زندگی دشوار و با سختی‌هایی همراه است، حضرت فاطمه(س) و حضرت زينب (س) و همچنین مادر حضرت ابوالفضل عباس(ع) نمونه‌ای از زنانی هستند که برای رضای خدا، مصيبت‌ها را تحمل كردند و اكنون ما وظيفه داریم چراغ راه اين بزرگواران را با صبوری و استقامت روشن نگاه داريم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار