بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت روز خبرنگار؛

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت 17 مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» روز خبرنگار بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۰۹۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹ - 05August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان به مناسبت فرارسیدن 17 مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» روز خبرنگار با صدور پیامی فرا رسیدن این روز را گرامیداشت.

در این پیام آمده است:

خبر و خبررسانی هویتی تعریف شده و یک ضرورت و جزء جدایی ناپذیر در زندگی بشر است. اهمیت این موضوع به میزانی است که خداوند در قرآن به قلم البته قلم صادقانه مبین حقایق که وسیله انتقال اخبار و مکنونات انسان است قسم خورده است.

17 مرداد سالروز  شهادت شهید« محمود صارمی» را نباید تنها یک واقعه تاریخی در ذهن به یاد آورد بلکه شهادت این ‏خبرنگار والا نشان از رسالت خطیر خبرنگاران و اثرگذاران عرصه ‏اطلاع رسانی صحیح و دغدغه مندانه در جنگ نرمی است که دشمن علیه ما به راه انداخته و در این بین خبرنگاران نقش حساسی در  آشکار کردن حق و حقیقت و ایجاد وحدت، همدلی و غرور ملی ‏دارند. ‏‎‏خطی که همچنان با شهادت آن عزیزان در عرصه دفاع از دین و حریم ولایت ادامه دارد.

اهتمام قابل تحسین اصحاب رسانه در یادآوری و زنده نگه داشتن درس‌ها و عبرت‌های دوران دفاع مقدس و روحیه جهاد، ایثار، مقاومت و سلحشوری درجامعه و برقراری پیوند و احساس تعلق بین نسل‌های امروز با دیروز میهن اسلامی در برابر دشمنی‌های بی شمار و گوناگون ضد بشری جبهه خبیث استکبار جهانی و صهیونیسم  بین المللی، با تکیه بر وصایای حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و راهبردها و رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) غیرقابل انکار است.

‌اصحاب رسانه به ويژه خبرنگاران فهيم و بصير ايرانی مي‌توانند با خلاقيت، هوشمندی و اتخاذ شيوه‌های کارآمد، مؤثر، متفاوت و توأم با انصاف و واقع گرايی، اهداف شوم و رفتارهای دروغين رسانه‌های سلطه‌ را افشا و منافع و مصالح سلطه‌گران و قدرت‌های زورگوی جهانی را به چالش بکشانند و با شناسايی و حمله به نقاط آسيب‌پذير جريان خبری - اطلاع‌رسانی دشمنان انقلاب و نظام، قدرت‌ رسانه‌ای ايران اسلامی را در اين مصاف نابرابر و معنادار به آنان تحميل کنند.

خبرنگاران وجدان بیدار جامعه است وچشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه تحولات و رخدادهاست و رسالت حرفه‌ای خود را همواره از دریچه تعهد، صداقت و امانتداری تعریف می‌کنند و افزایش آگاهی، بصیرت‌افزایی، بالاتر بردن قدرت تحلیل، شناخت استکبار و رعایت عدالت و انصاف در نوشتن از مهم‌ترین موضوعاتی است که جامعه خبرنگاری و اصحاب رسانه در زمانه ما بدان نیازمند است.

فرا‌رسیدن روز خبرنگار، روز رعایت حریم قلم و اندیشه، را به تمامی خبرنگاران پرتلاش عرصه دانایی، آزادی، امید و همدلی در کشور تبریک عرض نموده و ضمن آرزوی توفیق از درگاه خداوند متعال برای این سربازان فداکار عرصه جنگ نرم، آمادگی خود را برای حضور در همه عرصه‌های ایثار و فداکاری اعلام می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها