یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس در تاریخ جنگ‌های ایران بی‌سابقه است

قاسم ساعدی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی غیرت و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا مانع از تصاحب یک وجب از خاک کشورمان از سوی دشمن شد، گفت: این اقدام در تاریخ جنگ‌های ایران بی‌سابقه و هم‌چنین نشانه پایمردی رزمندگان و مردم بود.
کد خبر: ۴۰۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷ - 06August 2020

فشارهای خارجی برای دل بریدن ملت ایران از انقلاب اسلامی استقاسم ساعدی نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص تحریم‌های همه‌جانبه دولتمردان غربی علیه ملت و کشورمان اظهار داشت: هدف عمده آمریکا و متحدانش از اعمال فشار‌های حداکثری اقتصادی بر ملت ما، تغییر دیدگاه مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاه‌نمایی و کم‌جلوه دادن آموزه‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است؛ لذا دشمنان ما به خیالِ خام برگرداندن ایران اسلامی به زمان قبل از ظهور انقلاب، حلقه تحریم‌ها را تنگ‌تر می‌کنند.

این مقام مسوول با اشاره به کسب منافع حداکثری غربی‌ها از ذخایر طبیعی و ملی کشورمان در زمان طاغوت افزود: پیروزی انقلاب اسلامی پایان‌بخش تمام زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی بود؛ لذا هرچه قدرت و صلابت انقلاب اسلامی ما گسترده‌تر می‌شود، کینه و دشمنی آمریکایی‌ها نسبت به ملت و کشورمان افزایش پیدا می‌کند، اما سرانجامِ تمام کینه‌ورزی‌های آن‌ها ناکامی و شکست است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به ناتوانی غربی‌ها در رویارویی نظامی با کشورمان گفت: در این برهه از زمان که غربی‌ها هدفی جز تخریب عقاید و باور‌های دینی جوانان ما به واسطه تهاجم فرهنگی ندارند، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در برابر اقدامات ضد ارزشی آن‌ها همچون دژی مستحکم، بازدارنده است؛ لذا ما مسئولان باید تلاش کنیم که فرهنگ شفاهی دوران مقدس به صورت مکتوب و مستند به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نشر و کتاب در راستای تثبیت فرهنگ شفاهی و مکتوب دفاع مقدس، افزود: جمع‎آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس از جمله اقدامات مهمی است که باید توجه ویژه‎ای به آن صورت گیرد، زیرا با بررسی این خاطرات در کنار هم می‎توان تناقض‎ها را رفع و واقعیت‎های تاریخی کشور را به خوبی حفظ کرد.

ساعدی با بیان اینکه در طول هشت سال جنگ تحمیلی غیرت و مجاهدت‌های رزمندگان و شهدا مانع از تصاحب یک وجب از خاک کشورمان از سوی دشمن شد، گفت: این اقدام در تاریخ جنگ‌های ایران بی‌سابقه و هم‌چنین نشانه پایمردی رزمندگان و مردم بود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی برای تدوین مکتوب و مستند خاطرات شهیدان، خواستار تلاش هرچه بیشتر در این زمینه شد و گفت: باید بتوانیم نسل جوان را با دلاوری‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های هویزه و دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت، اقتدار و عزت امروز ملت و کشور ما مرهون رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است، تصریح کرد: قدرت نظامی و توان دفاعی ما امروز در حالی منجر به آشفتگی و کابوس دشمنان شده است که ما در دوران جنگ تحمیلی در مقابله با دشمن از دارا بودن تجهیزات جنگی قابل توجه و مدرن محروم بودیم.

وی بیان کرد: جایگاه امروز کشورمان در موفقیت در عرصه‌های مختلف نشات گرفته از تفکرات انقلاب اسلامی است و بسیاری از مشکلاتی که دشمنان نظام هر روز برای ما ایجاد می‌کنند با بهره‌گیری و تکیه به آرمان‌های انقلاب یکی پس از دیگری مرتفع می‌شوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها