وزارت امورخارجه، دیپلماسی اقتصادی را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها فعال کند

نماینده مردم شادگان در مجلس گفت: متاسفانه وزارت امورخارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کرده که باید برای بهبود روابط تجاری با کشورهای دیگر میزها و رایزن‌های اقتصادی خود را فعال کند.
کد خبر: ۴۰۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹ - 06August 2020

وزارت امورخارجه، دیپلماسی اقتصادی را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها فعال کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مجید ناصری‌نژاد در گفت‌وگویی، به تاثیر گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه در جهت بهبود مسائل اقتصادی کشورمان اشاره کرد و گفت: همگان شاهد این موضوع هستند که آمریکا شدیدترین تحریم‌های ظالمانه را علیه کشورمان وضع کرده است؛ بنابراین وقتی که ما در تحریم هستیم قدرت‌های بزرگ و برتر دنیا همه سعی و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا اینکه فشار اقتصادی بیشتری به ما تحمیل شود.

وی در ادامه افزود: پس ما باید برای عبور از این وضعیت به دنبال یک راهکار اساسی باشیم تا تحریم‌ها را دور بزنیم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه دولت اعتقادی به گسترش روابط تجاری با همسایگان ندارد، تاکید کرد: دولت اعتقادی به ارتباط تجاری با کشورهای همسایه نداشته است؛ معتقدم برخی از مسئولان ارتباط تجاری با کشورهای همسایه را در جایگاهی نمی‌دیدند و همه فکر و ذکر خود را به گسترش روابط با غرب معطوف کرده بودند.

نماینده مردم شادگان در ادامه افزود: ما باید از همه ظرفیت‌هایی که می‌توانند به اقتصادمان کمک کنند به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم که یکی از مهمترین آنها همین ارتباط تجاری با همسایگان بوده، چراکه از این طریق وارادات و صادرات کالاها به سهولت انجام می‌شود.

ناصری‌نژاد اظهار کرد: متاسفانه در بخش خصوصی هم نتوانسته‌ایم کالاهای خود را وارد رقابت با سایر کشورهای دیگر کنیم؛ چرا که شاید از لحاظ کمی و کیفی کالاها مناسب نبودند و یا اینکه مشکلات دیگری وجود داشته است.

این نماینده مردم به ضعف دیپلماسی اقتصادی در بهبود روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره و تاکید کرد: یکی از اشکالاتی که در وزارت امور خارجه وجود دارد ضعف دیپلماسی اقتصادی بوده که این‌ها می‌بایست رایزن اقتصادی فعالی در جهت گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه داشته باشند، اما متاسفانه در این زمینه هیچ کاری نشده و انگار نه انگار که ما در اوج تحریم‌های ظالمانه به سر می‌بریم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها