غدیر و امام علی (ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه‌بانی خبر در جهان

براساس تفاسیر و روایات، امام علی (ع) خبر بزرگ جهان و غدیر سرخط خبری عالم است؛ پس غدیر و امام علی (ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه بانی خبر در جهان هستند.
کد خبر: ۴۰۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 08August 2020

غدیر و امام علی(ع) معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه‌بانی خبر در جهانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، مجتبی زارعی رئیس بسیج اساتید کشور و عضو هیات علمی اندیشه سیاسی اسلام دانشگاه تربیت مدرس طی یادداشتی به مناسبت 17 مرداد و روز عید سعید غدیر و همچنین در تجلیل از خبرنگاران کشور نوشت: براساس تفاسیر و روایات امام علی علیه السلام خبر بزرگ جهان و غدیر سرخط خبری عالم است؛ پس غدیر و امام علی علیه السلام معیار دو مکتب خبرنگاری و نوع دروازه بانی خبر در جهان هستند.

متن یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

تقارن غدیر و روز خبرنگاران، تقارن معناداری است؛ به نظر می رسد تولید، نگارش و انتشار خبر نسبت مستقیمی با ولایت الهی و یا ولایت طاغوت دارد، این دو مفهوم به دو مکتب سیاسی و اجتماعی در خبرنگاری و اصطلاحا دروازه بانی خبر نیز منجر خواهد شد.

غدیر امتداد ولایت الهی از مدینه النبی تا مدینه العلی است؛ گو این که برخی مفسرین و راویان، در تفسیر عم یتسآلون عن النباء العظیم؛ علی (ع) و ولایتش را "خبر بزرگ " نامیدند؛ پس در این روز تقویمی مان درباره خبرنگاران، شاید بتوان گفت امام علی علیه السلام، هم "موضوع خبر" و هم "مفهوم خبر" و نیز " غایت خبر" هستند.

و کیست که انکار کند جهان از غدیر تا کنون، کماکان درگیر این خبر بزرگ بوده است؟

امام علی علیه السلام اگرچه سرخط همه اخبار عالم است اما اگر خبرنگاران و محققان عالم، قصد کنند تا صوت عدالت انسانی و هریک به تنهایی یک رسانه باشند بنا به قول آن محقق مسیحی باید به امیرالمومنین علی علیه السلام مراجعه کنند؛ نمی شود از خبر و حرفه خبرنگاران حقیقی برای سعادت انسان دم زد و نیز نمی توان از حریت سخن گفت و آزادیخواه بود اما نسبتی با خود آن خبر بزرگ و رسول غدیر نداشت.

بی خبری از خبر موجب خواهد شد تا کار آموزان حرفه خبر نگاری ، در ولایت طاغوت و امپراطوران شیطانی نظام رسانه ای سلطه و مهندسی طاغوتی خبر که به صنعت تحریف  و غوغا مجهزند، استحاله شوند.

اینک، اما وقت نبرد اراده هاست! اراده هایی که از دو مکتب سیاسی، به تولید خبر پرداخته و برای دو ولایت الهی- علوی و ولایت طاغوتی دروازه بانی می کنند، یا دل در گروه خبر بزرگ داشته و با مستضعفین تاریخ همراه اند یا دل سپرده اخبار جعلی، غیر واقعی و خبرهای بی مقداراند و با رسانه های شیطانی آمریکایی اروپایی و اذناب عربی _ عبری هم دست اند؛ در هر صورت، هرکه با ولایت امام علی علیه السلام هم افق شد حکمت و غایت اخبار بر قلبش فرود آمده و درب های قعله های خیبری رسانه به رویش گشوده خواهد شد.

خجسته باد چنین فلسفای بر خبرنگاران که در سختی های نبرد اراده ها، یاری گر ایرانیان و مستضعفین جهان برای فتح سنگرهای کلید.

منبع: فارس

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار