معرفی کتاب؛

«حافظ اسرار»

«حافظ اسرار» روایتگر خاطرات خلبان «حسن عابدینی» است که توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.
کد خبر: ۴۱۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۰ - 22September 2020

«حافظ اسرار»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، کتاب «حافظ اسرار» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع‌ مقدس است که در برگیرنده‌ خاطرات خلبان «حسن عابدینی» است که مصاحبه و تدوین آن توسط «بهرام مرادی» انجام گرفته است.

این کتاب در سال 1397 و در 348 صفحه توسط انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان تهران به زیور طبع آراسته و منتشر شده است.

برشی از کتاب

رئیس ضد اطلاعات پایگاه کرمانشاه یک سرگرد به نام آقای تختوانی بود. ایشان هم کرمانشاهی بود. جانشین ایشان سروانی به اسم شمس آبادی بود که بعدها تیمسار شد. آقای تختوانی خیلی آدم سختگیری بود. اگر متوجه می‌شد کسی در راهپیمایی‌ها شرکت کرده است ایشان را می‌خواست و در ضد اطلاعات پایگاه او را اذیت می‌کرد.

در یکی از ارتباطات ما با این دانشجوی بجنوردی، ایشان یک نواری از سخنرانی‌های حضرت امام (ره) را برای ما آورد. این اولین بار بود خمینی ای امام (ره) را از نوار آن دانشجو شنیدیم. داخل گروهان آمدیم. نوار را داخل ضبط ماشین گذاشتیم. بچه‌ها پنج نفر پنج نفر داخل ماشین می‌نشستند و به نوار گوش می‌دادند.

یک نوار دیگر هم از طریق همین دانشجو به دست ما رسید که پخش شده بود که به وسیله سپهبد ناصرقلی برومند که در اداره دوم ارتش بود ضبط شده بود. بعداً گفته شد این نوار توسط سپهبد ناصرقلی برومند به بیرون و نیروهای انقلابی داده شده است.

آن وقت می‌گفتند بین سران ارتش هم کسانی هستند که با مردم متحد شده‌اند. مثلاً شهید فلاحی که با مرحوم آیت‌الله طالقانی مرتبط بود. یا تیمسارفلاحی، یا همین سپهبد ناصرقلی برومند که می‌گفتند هنگامی که پیش شاه بوده این نوار را ضبط کرده و بیرون آورده است. همین نوار هم از طریق دانشجویان تکثیر و به دست ما رسیده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار