چهل‌سالگی سرو/ سردار رستگارپناه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پاوه با پیام امام (ره) و مجاهدت مردم آن شهر ماندگار شد

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) گفت: پیام امام (ره) مبنی بر لزوم پشتیبانی نیرو‌های مسلح از مدافعان پاوه و مجاهدت‌های شهیدان چمران و وصالی و مردم آن شهر باعث شد تا پاوه ماندگار شود.
کد خبر: ۴۱۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ - 14August 2020

سردار سرتیپ «حسن رستگارپناه» رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، درباره نقش شهیدان چمران و وصالی و همچنین مردم پاوه در شکست حصر این شهر اظهار داشت: قبل از اینکه چمران در پاوه حضور یابد، اصغر وصالی برای حل مشکلاتی که در مریوان به وجود آمده بود در این شهر حضور داشت که وقتی از موضوع پاوه مطلع می‌شود با بالگرد به همراه حدود ۲۰ نفر تحت عنوان گروه «دستمال‌سرخ‌ها» وارد پاوه می‌شوند.

وی افزود: وقتی این گروه وارد پاوه می‌شوند، فعالیت خود را در این شهر آغاز می‌کنند به نحوی که با مردم مسلمان کرد پاوه برای مقابله با نیرو‌های کومله و دموکرات هم‌جهت شده و از چند نقطه حساس شهر ازجمله بیمارستان دفاع را انجام می‌دهند.

سردار رستگارپناه با بیان اینکه شهید چمران هم زمانی وارد پاوه شد که بیمارستان این شهر در حال سقوط بود، ادامه داد: هرچند نیرو‌های مدافع شهر از بیمارستان دفاع می‌کردند، اما متأسفانه بیمارستان با شهادت مدافعان آن، به دست نیرو‌های کومله و دموکرات می‌افتد و وقتی بیمارستان به دست ضد انقلاب تسخیر شد، آن‌ها شهدا را مُثله کردند که این اقدام انعکاس بدی در افکار عمومی کشور پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید اصغر وصالی ازجمله کسانی است که در جلوگیری از سقوط پاوه نقش‌آفرینی تاثیرگذاری داشت، عنوان کرد: گروه شهید اصغر وصالی از نیرو‌هایی بودند که از پادگان ولی‌عصر (عج) تهران به منطقه اعزام شده بودند و شهید چمران هم به دلیل اینکه در کردستان حضور داشت، پس از اطلاع از وضعیت پاوه با بالگرد به همراه سرلشکر فلاحی فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش وارد این شهر می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات ملی امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: چمران ضمن استقرار در پاسگاه ژاندارمری، با مردم کرد مسلمان پاوه هم جهت می‌شود، تا اینکه بعد از ارسال پیام امام (ره) مبنی بر اعزام نیرو‌های پشتیبانی به پاوه و فرار ضد انقلاب از این شهر، برای پاکسازی کردستان از وجود نیرو‌های کومله و دموکرات، حرکت خود را به سمت «نوسود» آغاز می‌کند.

سردار رستگارپناه گفت: یکی از موضوعاتی که شاید در خصوص پاوه مغفول واقع شده، مقاومت و ایستادگی مردم در برابر نیرو‌های دموکرات و کومله است. مردم این شهر هم‌قسم با نیرو‌های شهیدان اصغر وصالی و چمران در مقاومتی که برابر ضد انقلاب انجام می‌دهند، مانع از سقوط شهر می‌شوند؛ به همین خاطر نقش مردم شهر پاوه در ایستادگی و مقاومت این شهر بسیار مؤثر بود.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها