مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خبر داد؛

گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در مازندران / افتتاح ویترین موزه آثار شهدای کارمند

هدایت مظلومی با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در مازندران گفت: به همین مناسبت ویترین موزه ۱۲ شهید کارمند استان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ - 12August 2020

گرامیداشت سالروز ورود آزادگان در مازندران / افتتاح ویترین موزه آثار شهدای کارمندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «هدایت مظلومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران امروز در جمع خبرنگاران، به تشریح برنامه‌های 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن پرداخت و اظهار داشت: 26 مرداد یادآور بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی و فرصت مناسبی برای بازخوانی، رشادت‌ها و از خود گذشتگی غیور مردان این سرزمین عرصه سال‌های دفاع مقدس است.

مظلومی با بیان اینکه تجلیل و تکریم از آزادگان سرافراز هر ساله در این ایام برنامه‌های متنوع و گردهمایی متعدد در سطح استان برگزار می‌شد، اظهار داشت: به علت شیوع ویروس کرونا در سال جاری، سمت و سوی برنامه‌ها تغییر کرده و بیشتر سعی و تأکید بر تولید برنامه‌های فرهنگی، هنری، تلویزیونی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است.

وی در خصوص برنامه‌های این بنیاد به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان عزیز به ایران اسلامی گفت: همزمان با سالروز بازگشت پیروزمندانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی و ارج نهادن به مقام والای آزادگان و مرارت‌های دوران اسارت، با هماهنگی صدا و سیمای مرکز مازندران مستند «پنجره‌ای رو به بازگشت»، «لیسک»، «بازگشت پرستوها»، «هم رنگ پرستوهای آفتاب»، «پهلوون ریکا»، «بوی خاک»، «وسعت انتظار»، «یک افق»، «آخرین خروج»، «رازهای نگفته» و «وصال» با محوریت آزادگان نخبه، پزشکان و پرستاران فعال در عرصه سلامت پخش خواهد شد.

مظلومی ادامه داد: به همین مناسبت و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره 12 شهید کارمند، ویترین موزه آثار شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران در این اداره کل افتتاح می‌شود.

وی افزود: مسابقه فرهنگی «الماس‌های درخشان» و برگزاری کنگره مجازی «الماس‌های درخشان» به‌صورت ویدئو کنفرانس و تجلیل از آزادگان ادارات توسط همان دستگاه از دیگر برنامه‌های این بنیاد در سالروز ورود آزادگان سرافراز به وطن محسوب می‌شود. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ارسال پیامک برای آزادگان، دیدار از خانواده‌های آزاده شهید و متوفی، تبلیغات محیطی، تجلیل از چند خبرنگار ایثارگر، اطلاع رسانی و پوشش خبری برنامه‌های سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در خبرگزاری‌ها و جراید را از برنامه‌های 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به وطن عنوان کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ آزادگی در جامعه اظهار داشت: آزادگان عزیز سالها دور از وطن سخت‌ترین شکنجه‌ها را در دوران اسارت تحمل کردند و اوج ایستادگی و استقامت را به نمایش گذاشتند و امروز وظیفه اصلی ما تکریم و تجلیل و حفظ کرامت انسانی آنان است.

این مسئول 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی را به تمامی آزادگان گرانقدر بویژه آزادگان عزیز استان مازندران تبریک گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره آزادگان شهید و متوفی، برای تمامی آزادگان سرافراز صحت و سلامتی، عافیت و سربلندی آرزو کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران از زحمات، همراهی، صبر و متانت همسران مکرمه آزادگان که نقش بی‌بدیلی را در عرصه دفاع مقدس و دوران اسارت آزادگان و حتی تاکنون ایفا نموده‌ا‌ند قدردانی کرد.

مظلومی با اشاره به نقش ایثارگران عزیز در مبارزه با بیماری کووید 19 گفت: ایثارگران در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا در کسوت کادر درمانی اعم از پزشک و پرستار جهت درمان مردم شریف پیشگام هستند و تعدادی از این عزیزان به خیل شهدا پیوستند که یاد و نامشان را گرامی داشته و بر روح مطهرشان درود می‌فرستیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه آزادگان سرافراز صبر و پایداری را به زیبایی معنا کردند، اظهار داشت: اینان همانگونه که در دوران اسارت سختی‌ها و شکنجه‌های دشمنان را تحمل کردند اکنون نیز با اراده‌ای قوی و گامی استوار همچنان به آرمان‌های امام راحل، شهیدان گرانقدر، نظام و انقلاب و مقام معظم رهبری وفادار ماندند.

وی افزود: مدال افتخاری که آزادگان سرافراز بر گردن آویخته‌اند در تاریخ ملت ایران جاودانه خواهد ماند و روحیه استقامت و مقاومت این عزیزان هرگز از ذهن مردم این مرز و بوم پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها