چهل‌سالگی سرو/ مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران خبر داد؛

اجرای ۹ عنوان برنامه هنری بسیج با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

«حمیدرضا هراسانی» از اجرای ۹ عنوان برنامه هنری با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ - 13August 2020

اجرای 9 عنوان برنامه هنری بسیج با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس«حمیدرضا هراسانی» مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در ساری، با اشاره به اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس تابلوی زیبای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان مازندران 9 عنوان برنامه با محوریت این مناسبت بزرگ تهیه و تدارک دیده است.

جشنواره شعر چهلمین سالگرد دفاع مقدس

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از خرداد ماه آغاز کردیم، از برگزاری جشنواره شعر چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خبر داد و با بیان اینکه دبیرخانه این جشنواره آغاز بکار کرده است، گفت: اختتامیه این برنامه با حضور آیت الله «محمدباقر محمدی لایینی» نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین استانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

هراسانی، شهدا، جانبازان و مبارزین پیرو امام خمینی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای مازندرانی مدافع حرم و مدافع سلامت، شهدای مدافع امنیت وطن و انقلاب اسلامی، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، ولایتمداری، عفاف و حجاب را از جمله موضوعات جشنواره برشمرد و گفت: شاعران استان می‌توانند تا 20 شهریور 99 آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

این مسئول با عنوان اینکه هر شاعر می‌تواند 3 اثر به دبیرخانه ارسال کند، گفت: از صاحبان 10 اثر برگزیده تقدیر به عمل می‌آید و همچنین آثار برگزیدگان و منتخبین در قالب اثر به چاپ خواهد رسید.

مسئول بسیج هنرمندان استان مازندران از مشارکت سپاه کربلا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جشنواره خبر داد.

همایش سمپوزیوم چهل هنرمند نقاش حرفه‌ای دفاع مقدس

این مسئول همچنین از برگزاری همایش سمپوزیوم چهل هنرمند نقاش حرفه‌ای دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این برنامه چهل هنرمند تصویرگر نقاش صحنه‌های نبرد و دفاع مقدس را به تصویر می‌کشند.

وی گفت: در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا این برنامه را در پارک ملل برگزار می‌کنیم، در غیر این صورت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان میزبان این هنرمندان هستیم.

هراسانی ادامه داد: هنرمندان نقاش در یک روز از 9 صبح تا 6 غروب به اجرای این برنامه می‌پردازند و در پایان کار سه برنده و 5 هنرمند شایسته تقدیر، قدردانی خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران گفت: این برنامه با مشارکت اداره‌کل خفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود.

نمایشگاه مجازی 40 تابلوی نقاشی هنرمندان  استان

وی از برگزاری نمایشگاه مجازی 40 تابلوی نقاشی هنرمندان خبر داد و گفت: همچنین بنا داریم به نام هشت سال دفاع مقدس این تابلوهاها را در هشت شهر آمل، بابل، ساری، نکا، نور، نوشهر، رامسر و تنکابن نیز به نمایش بگذاریم.

جشنواره ادبیات داستانی و خاطرات رزمندگان

هراسانی همچنین در ادامه از برگزاری جشنواره ادبیات داستانی و خاطرات رزمندگان خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوعات شهدا، شهدای هسته‌ای و ترور، معنویت و نگاه عاشورایی در دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت (ع)، مدافعان حرم و سلامت، ولایتمداری، مقاومت ملل و بیداری اسلامی (فلسطین، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و عراق) برگزار می‌شود.

وی مهلت ارسال آثار را تا 15 آبان اعلام کرد و گفت: همچنین آثار برگزیده و منتخب در قالب اثر به چاپ خواهد رسید.

هراسانی از مشارکت سپاه کربلا، اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جشنواره خبر داد.

جشنواره آواها و نواهای حماسی و انقلابی

هراسانی همچنین برگزاری جشنواره آواها و نواهای حماسی و انقلابی را یکی دیگر از برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد و افزود: این جشنواره در سه بخش گروهی، تک‌خوانی حوزه شهدا و مدیحه‌سرایی حماسی برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی هنرمندان مدیحه‌سرا عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط کرونایی این جشنواره در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رونمایی از کتاب «شاهدان شیدایی»

مسئول بسیج هنرمندان سپاه کربلای مازندران همچنین از چاپ کتاب «شاهدان شیدایی» ویژه 140 هنرمند شهید استان خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما به چاپ رساندن این اثر بود که به لطف الهی و مدد شهدا این امر تحقق یافت و ما شاهد تدوین این اثر بودیم که بزودی از آن رونمایی خواهد شد.

هراسانی با بیان اینکه در این کتاب 300 صفحه‌ای به زندگی‌نامه و وصیت‌نامه و خاطرات شهدای هنرمند استان در دو صفحه پرداخته شده است، افزود: همچنین با همکاری شاعران استان 6 بیت شعر برای هر شهید سروده شده است و در کتاب درج شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس

مسئول بسیج هنرمندان مازندران در ادامه از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس خبر داد و گفت: فراخوان این جشنواره منتشر شده است و با رایزنی‌هایی که با سازمان مرکز داشتیم بنا شد تا دبیرخانه استانی در این سازمان تشکیل شود که آثار دریافتی فیلم‌سازان در استان نیز داوری و منخبین به کشوری راه پیدا کنند.

وی گفت: در این جشنواره 6 اثر منتخب استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و انجمن فیلم ما فعال خواهد بود تا ان شاءالله شاهد درخشش آثار هنرمندان استان در مرحله کشوری نیز باشیم.

تئاتر «میرشکار» با موضوع حماسه اسلامی ششم بهمن آمل

هراسانی همچنین از جشنواره تئاتر مقاومت کشوری خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری این جشنواره، این سازمان تلاش دارد تا در زمینه تئاتر نیز کار در خور توجه صورت بگیرد.

وی از تئاتر «میرشکار» با موضوع حماسه اسلامی ششم بهمن آمل خبر داد و گفت: این تئاتر علاوه بر شرکت در جشواره بین المللی تئاتر مقاومت، بهمن ماه در آمل به نمایش درمی‌آید و همچنین در بعضی از شهرهای استان نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

هراسانی با اشاره به درخشش هنرمندان بسیجی استان در جشنواره‌های مختلف ملی در سال‌های گذشته گفت: همچنین سازمان بسیج هنرمندان استان در سال‌های 97 و 98 عنوان برتر کشوری را کسب کرده است و امیدواریم همچنین شاهد این موفقیت در ادامه مسیر باشیم.

مسئول بسیج هنرمندان استان مازندران در پایان گفت: برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان از سوی این سازمان و با مشارکت‌های نهادهای فرهنگی و هنری و متولی هنر در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار