مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان خبر داد؛

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان در زمانبندی تعیین شده

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: ان شاءالله با جذب اعتبارات مصوب حسب زمانبندی تعیین شده، پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۴۱۰۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ - 13August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با محوریت ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با حضور استاندار گلستان، مسئولین و مدیران استانی و همچنین فرمانداران شهرستانها بصورت ویدئو کنفرانس، در سالن اجتماعات استانداری گلستان برگزار شد.

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان در زمانبندی تعیین شده

در ابتدای این جلسه سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان، گزارشی از اقدامات انجام شده در دبیرخانه شورای هماهنگی بارویکرد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان و جلسات برگزار شده و کارگروه های 15 گانه ستاد در استان را ارائه کرد و ضمن تقدیر از عملکرد تعدادی از کارگروه های ستاد در برگزاری جلسات مستمر کارگروه و تدوین برنامه های پیشنهادی تا پایان سال، از روسای سایر کارگروها نیز خواست که برگزاری جلسات و انعکاس مصوبات جلسه به دبیرخانه ستاد (اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان) اقدام کرده و حداکثر تا پایان مرداد ماه جاری برنامه های پیشنهادی کارگروه را به دبیرخانه ارسال نمایند.

وی در ادامه گزارشی از روند تدوین نقش استان در دفاع مقدس ارائه کرد و اظهار داشت: در این راستا جلسات مشترک با فرمانداران و روسای دستگاه های اجرایی و مدیران کل برگزار شده، و ان‌شالله با همت همه عزیزان بتوانیم در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، نقش و عملکرد استان در دفاع مقدس را تدوین و کتاب های مربوطه را تألیف کنیم.

سرهنگ کاظمی گفت: در استان گلستان پیکر مطهر 139 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 54 نقطه تدفین شده اند و در تعداد 28 نقطه یادمان شهدای گمنام در حال بهره برداری بوده و 21  نقطه در حال طراحی و اجرا می باشد و 5 نقطه نیز در گلزارهای عمومی شهدا بوده و یادمانی احداث نمی‌شود.

 وی افزود: تکمیل یادمان شهدای گمنامی که پیشرفت اجرایی بالای 50 درصد دارند مستلزم همت و اراده جدی همه متولیان امر می باشد تا ان‌شالله بتوانیم با استفاده از همه ظرفیتهای دولتی، خیرین و مردمی با ساخت یادمان شهدای گمنام میزبان شایسته ای برای این مهمانان گرانقدر در استان باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان گزارشی از آخرین وضعیت تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و اعتبارات مصوب و تخصیص یافته در سطوح ملی و استانی و سفر ریاست محترم جمهوری و ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ارائه کرد و بیان داشت: ان شاءالله با جذب اعتبارات مصوب حسب زمانبندی تعیین شده این پروژه ارزشمند را به بهره برداری برسانیم.

در پایان جلسه «هادی حق شناس» استاندار گلستان گفت: اگر بخواهیم راه شهداء را طی کنیم، راهش این است که آثار و اهداف آنها را در جامعه جاری و ساری کنیم، آن وقت می‌توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز جامعه با آن مواجه هست را برطرف کنیم.

وی افزود: در راستای تأمین اعتبارات موردنیاز برای تکمیل یادمان شهدای گمنام که پیشرفت اجرایی بالاتری دارند و تألیف کتب نقش شهرستان ها و دستگاه های اجرایی استان در دفاع مقدس، کمک خواهد شد تا کارها انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها