دیدار حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» با خانواده شهید «محمد فاضلی شورکی»

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با حضور در منزل پدر شهید «محمد فاضلی شورکی» از خانواده این شهید تجلیل و قدردانی کرد.
کد خبر: ۴۱۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ - 13August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام «مظفر سالاری» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد به همراه رئیس دفتر امام جمعه میبد،‌ رئیس بنیاد شهید شهرستان میبد و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میبد با حضور در منزل پدر شهید محمد فاضلی شورکی از خانواده این شهید تجلیل و قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام سالاری در این دیدار اظهار داشت: ما امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا داریم و اگر امنیت و سلامتی را در جامعه شاهد هستیم به واسطه خون همین شهدا است.

وی افزود: برنامه سه‌شنبه‌های تکریم به عنوان یکی از برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور است که هر هفته با حضور در منزل شهدا برگزار می‌شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه دارای محدودیت‌های در زمینه حضور تعداد افراد در خانواده شهدا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین مدت زمان محدود است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به حضور در بین خانواده شهدا در هفته‌های پیش گفت: این برنامه دارای آثار و برکات زیادی برای برنامه‌ها ما داشته است و به نحوی ما نیز دعوت شده شهدا هستیم و آنها از این دیدارها خبر دارند و خوشنود می‌شوند.

شهید «محمد فاضلی شورکی» متولد دهم تیرماه 1246 است که با حضور در نبرد حق علیه باطل در تاریخ 21 بهمن ماه 1364 در عملیات والفجر 8 در خرمشهر به شهادت رسید. این شهید بزرگوار در شهیدیه میبد به خاک سپرده شد.

بخشی از زندگی‌نامه «محمد فاضلی شورکی»

دهم تیر 1346، در روستای شهیدیه از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش حسین، کشاورزی می‌کرد و مادرش رقیه سلطان نام داشت. در حوزه علمیه درس می خواند. طلبه بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. بیست و یکم بهمن 1364، با سمت تک‌تیرانداز در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر و دست، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

در ادامه بخشی از وصیت‌نامه شهید «محمد فاضلی شورکی» را می‌خوانیم

وصیت‌نامه خود را تزکیه کنید و مبادا از پیروی امام امت دست بردارید و شما ملتی هستید که اسلام را زنده نموده اید و اکنون مسئولیت شما سخت تر است چون اسلام از هر طرف مورد حمله قرار گرفته است و باید همگی جان و مال را فدای اسلام کنید نه اسلام فدای جان و مال.

از شما می‌خواهم هر چه شما کردید امام و روحانیت متعهد که رمز پیروزی اسلام همین است و وحدت خود را محکم‌تر کنید و از جنگ و جدال‌ها مابین خودتان بپرهیزید و تا می‌توانید قلب مولایمان را خشنود گردانید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار