جهاد اسلامی: توافق امارات، پاداشی برای جنایات و تجاوزات رژیم اشغالگر است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن محکومیت توافق امارات و رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این توافق، پوششی برای اجرای طرح معامله قرن است.
کد خبر: ۴۱۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ - 14August 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شدت این توافق را محکوم و تأکید کرد که این اقدام، «سقوط اخلاقی و راهبردی سیاست امارات است».

جهاد با اشاره به اینکه چنین توافقی، خیانت به اصول امت اسلامی است، تصریح کرد، تلاش برای توجیه این توافق، گمراه کردن محض و تحقیری است که بر هیچ کس پوشیده نیست.

مقام‌های امارات روز گذشته برای توجیه توافق خود جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفتند که توانسته‌اند از رهگذر این توافق، طرح اشغال مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را متوقف کنند که قرار بود این رژیم آن را اجرایی کند.

«محمد بن زاید»، ولی‌عهد ابوظبی مدعی شد که «در تماس تلفنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، توافق شد که [طرح] الحاق (اشغال) اراضی فلسطین متوقف شود».

نتانیاهو هم با بیان اینکه توافق میان امارات و اسرائیل، «عصر جدیدی» در روابط میان اسرائیل و جهان عرب آغاز کرده است، در رد این ادعای بن زاید گفت که این طرح تنها به تأخیر افتاده و لغو نشده است.

خبرگزاری «صفا» به نقل از جهاد اسلامی گزارش داد که «این توافق پاداشی برای جنایت و تجاوز [رژیم] اشغالگر و پوششی برای اجرای طرح معامله قرن است».

جهاد اسلامی از «گروه‌های زنده» پارلمانها و ملتهای عربی و اسلامی خواست که در رد این توافق تحقیرآمیز، صدای خود را بالا ببرند؛ توافقی که «به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی است و این مسئله نیز تهدیدی برای هویت منطقه به شمار می‌رود».

این جنبش فلسطینی در پایان خاطر نشان کرد، ملت فلسطین مصمم است که به مقاومت و مبارزه ادامه دهد و این توافق، تغییری در مسیرش ایجاد نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها