یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

«حاج قاسم» نماد مقاومت ملت امام حسین (ع)

ملت ایران در ماجرای تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی نشان داد که از خط مجاهدت شجاعانه دفاع می‌کند و به نماد‌های مقاومت عشق می‌ورزد؛ امنیت کشور هم محصول همین مقاومت است که به یُمن اقتدار نیروهای مسلح و تأسی ملت به ولایت، پایدار خواهد ماند.
کد خبر: ۴۱۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷ - 30August 2020

حاج قاسمگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ در روز عاشورا حیف است که از حسین (ع) و یارانشان سخن گفته شود، اما از سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» یاد نشود؛ همان کسی که امنیت امروز کشور حاصل فداکاری او و همقطارانش در جای جای این منطقه پرآشوب است و جمله معروفش درباره مردم ایران به‌خصوص در این روز‌ها ورد زبان‌ها شده است که «ما ملت امام حسینیم».

حاج قاسم، شهید راه حسین (ع) شد تا ملت ایران مصمم‌تر از همیشه، مقاومت در برابر دشمن را مشق کنند؛ این در حالی است که یکی از مسئولان کشور پس از شهادت سردار سلیمانی گفته بود که «شهید سلیمانیِ ما هم سردار میدان جنگ بود و هم یک دیپلمات ارشد در مذاکره بود.»؛ البته این کلام، تنها از این جهت می‌تواند درست باشد که حاج قاسم در مذاکره با دوستداران انقلاب اسلامی و متحدان ایران، توانست جبهه مقاومت را از ایران تا یمن، عراق، سوریه و دریای مدیترانه گسترش دهد و اگر به جز این، درباره حاج قاسم و اهل مذاکره بودنش، سخنی بیان شود، به معنای تحریف شخصیت شهید سلیمانی خواهد بود؛ چرا که این شهید بزرگوار با تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گام در مسیر خطیر مقاومت نهاد و نامش در همین مسیر پرافتخار، جاودانه شد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که همین مسئول، چند سال قبل نیز با اشاره به آگاهیِ امام حسین (ع) از سرنوشتشان، درباره مذاکره امام (ع) با فرمانده سپاه دشمن گفت و تأکید کرد که این مذاکره به خاطر اتمام حجت با دنیا بود.

اگر این ادعا را بپذیریم، باید این موضوع را هم یادآور شویم که جمهوری اسلامی ایران طی سال‌ها مذاکره با غرب به‌ویژه در سالیان اخیر، حسن نیت خود را به جهانیان ثابت و با پذیرفتن تعهدات متعدد و اجرای آن‌ها، با دنیا اتمام حجت کرد. حال این سوالات مطرح است که مگر این تصویر روشن از ایران به جهان مخابره نشد؟ پس چرا یکی از طرف‌های اصلی مذاکرات یعنی آمریکا، قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم را ترور کرد؟ و چرا در حالی که امام خامنه‌ای صراحتاً فرموده‌اند که «آن جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند»، باز هم عده‌ای بعد از شهادت سردار سلیمانی هنوز هم بر شیپور مذاکره می‌دمند و با فاصله گرفتن از عقلانیت، بر تمامی ارزش‌های یک ملت، چوب حراج می‌زنند؟! آیا با این تفاسیر، تلاش برای مذاکره با قاتلان حاج قاسم به معنای ذلت و تسلیم در برابر دشمن خونخوار این ملت و سپردن اختیار ملت امام حسین (ع) در دست یزیدیان زمان نیست؟

مردم ایران ملت امام حسین (ع) هستند از باب اینکه اهل مقاومت و پایداری و پیرو «مکتب سلیمانی» هستند؛ نه از باب اینکه از کربلا درس مذاکره آموخته باشند؛ زیرا هم در ماجرای کربلا و هم در قضیه شهادت حاج قاسم، سرانجامِ مذاکره با دشمنی که کاملاً مصمم به نابودی حریف است، برای همگان مشخص شد.

ملت امام حسین (ع) این ادعا را در روز تشییع پیکر مطهر حاج قاسم و همرزمان شهیدش با حضور چندمیلیونی خود به اثبات رساندند و امام خامنه‌ای هم بیست و هفتم دی ماه ۱۳۹۸ در خطبه‌های نماز جمعه بر این مهم تأکید کردند که ملت ایران طرف‌دار ایستادگی و مقاومت است. ایشان همچنین سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرمده بودند که مقاومت هزینه دارد، اما هزینه‌ی سازش و تسلیم، از هزینه‌ی مقاومت به مراتب بیشتر است.

تمامی آنچه که بیان شد بر این مهم تأکید دارد که امنیت کشورمان محصول مقاومت است؛ نه سازش و مذاکره؛ امنیتی که با ایثار و مجاهدت حاج قاسم و ریخته شدن خون ده‌ها هزار شهید به دست آمده است و به یُمن اقتدار نیروهای مسلح و تأسی ملت به ولایت، پایدار خواهد ماند.

«آن فریب‌خوردگانی که یک روزی فریاد زدند «نه غزّه، نه لبنان»، آن‌ها نه‌فقط جانشان را فدای ایران نکردند، حتّی حاضر نشدند راحتی خودشان و منافع خودشان را هم در راه کشور فدا کنند؛ آن کسانی که جانش را فدای ایران کردند باز همین شهید سلیمانی‌ها بودند؛ این‌ها بودند که در زمانی که نیاز به دفاع از کشور بود، جان خودشان را کف دست گرفتند و به میدان جنگ رفتند از کشور دفاع کردند، از ایران دفاع کردند؛ این‌ها هستند که می‌توانند ادّعا بکنند که دفاع می‌کنند از امنیّت کشور، از امنیّت ملّت؛ همین فداکاری و اخلاص این‌ها است که در همه‌ی مراحل، این جور بوده. خب، با این نگاه، ما می‌توانیم ملّت ایران را و معنویّات ملّت را و باطن ملّت را کشف کنیم. این کسانی که به خیابان آمدند، میلیون‌ها انسانی که در تهران و در قم و در کرمان و در خوزستان و [دیگر شهرها]آمدند زیر جنازه‌ی این عزیزان راه رفتند، و کسانی که از دور دیدند و اشک ریختند، و کسانی که در شهر‌های مختلف توانستند از دور برای این‌ها عزاداری بکنند -که واقعاً ده‌ها میلیون جمعیّتِ ملّتِ ما در این آزمون بزرگ شرکت کردند- میشود باطن این‌ها را، حقیقت این‌ها را تشخیص داد. ملّت از هر جناح و حزب، از هر مجموعه، از هر قوم، از هر خصوصیّت جغرافیایی، در این جهت مثل همند؛ طرف‌دار انقلابند، طرف‌دار حاکمیّت اسلامند، طرف‌دار ایستادگی در مقابل ظلمند، طرف‌دار «نه» گفتن به همه‌ی مطامع دولت‌های استکباری و استعماری‌اند.

ملّت ایران نشان داد که از خطّ مجاهدتِ شجاعانه دفاع می‌کند، ملّت ایران نشان داد که به نماد‌های مقاومت عشق می‌ورزد، ملّت ایران نشان داد که طرف‌دار مقاومت است، طرف‌دار تسلیم نیست. آن کسانی که سعی می‌کنند چیز دیگری را از ملّت بزرگ ما به مردم و به افکار بیگانگان یا افکار عمومیِ داخل نشان بدهند، با صدق و صفا با مردم رفتار نمی‌کنند»

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار