جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم رونمایی از کتاب "به سوی قله‌ها":

اجرای تدابیر فرمانده کل قوا موجب سرافرازی نیروی هوایی شده است/ اسلحه و قدرت ضربه زدن به دشمن را داریم

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: حلقه وصل سه موضوع جهاد، خودکفایی و نیروی هوایی تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است که در واقع تدابیر و رهنمودهای ایشان علت اصلی بقا، رشد، بالندگی و سرافرازی نیروی هوایی است.
کد خبر: ۴۱۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ - 17February 2015

اجرای تدابیر فرمانده کل قوا موجب سرافرازی نیروی هوایی شده است/ اسلحه و قدرت ضربه زدن به دشمن را داریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم رونمایی از کتاب به سوی قلهها اظهار داشت: موضوع امروز که باعث شده تا این جلسه تشکیل شود رونمایی از کتابی است که در مورد جهاد و خودکفایی نیروی هوایی به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: حلقه وصل سه موضوع جهاد، خودکفایی و نیروی هوایی تدابیر فرماندهی معظم کل قوا است که در واقع رهنمودهای ایشان علت اصلی بقا، رشد، بالندگی و سرافرازی نیروی هوایی است.

امیر موسوی تصریح کرد: من امروز نه از این باب که مقلد ایشان هستم بلکه از دید یک پژوهشگر مطالبی را خدمتتان عرض می کنم. اولین مطلب از قول دشمن که در کتاب "درسهایی از جنگ ایران و عراق" درج شده  است که را خدمتتان بیان می کنم، در بخش هایی از این کتاب آمده است اگر چه در حملات هوایی عراقی ها از تعداد جنگندههای 3 الی 4 برابری نسبت به ایران برخوردار بودند اما همواره در مقابله با خلبانان ایرانی در نبردهای هوایی ماموریت خود را ناتمام گذاشته و فورا مغلوب می شدند، به گونه ای که ناوگان هوایی رژیم بعثی عراق در سال 62 و 65 به طور کامل بازسازی شده اند.

وی ادامه داد: امروز می خواهیم به چرایی این موضوع بپردازیم که چرا کشوری که از بدو پیروزی انقلاب با عمده مشکلات از جمله مشکلات تجهیزاتی و قطعاتی مواجه بود در برابر کشوری که به لحاظ تجهیزاتی در کمال بضاعت به سر می برد توانایی موفقیت و پیروزی و اداره کردن تجهیزات خود را نداشت. وقتی که دراین مورد تحقیق می کنیم در می یابیم که موضوع ولایت و ولایتمداری مهمترین عامل پیروزی نیروهای مسلح و ملت ما در آن دوران محسوب می شود.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به توانمندی نیروی هوایی کشور از دوران جنگ تاکنون تاکید کرد: نیروی هوایی کشور همواره در اجرای ماموریتهای محوله از گذشته تاکنون خوش درخشیده و امسال نیز با شرکت در رزمایش محمد رسول الله (ص) نمایش اقتدارآمیزی از خود نشان دادند.

وی هچنین افزود: جمهوری اسلامی امروز در حالی به لحاظ قدرت نرم بر دشمنان تفوق یافته است که استکبار جهانی میلیاردها دلار در عرصه جنگ نرم بر علیه این کشور اسلامی هزینه می کند و به وسیله سیستم هماهنگ رسانه ای که در دست دارد بر علیه ایران تبلیغات منفی میکند اما آنچه که باعث شده جرات تجاوز به کشورمان را نداشته باشند برتری ما در عرصه قدرت نرم و اعتقادی بودن نیروهای نظامی ما می باشد.

امیر موسوی با اشاره به توانمندی ارتش کشور در مقابله با تهدیدات احتمالی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی قدرت ایستادگی در برابر دشمن را دارد و حتی تسلیحات لازم را جهت ضربه زدن به دشمنان دارا است.

وی در پایان افزود: کتاب " به سوی قله ها" یک کتاب تحقیقی صرف نیست و دارای وجوه حماسی قابل ستایشی است چرا که هنگامی که این کتاب را مورد مطالعه قرار می دهیم، دچار خستگی نشده و احساسات و هیجانات خاصی را بر خواننده ایجاد می کند که نشان از پویایی آن دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها