استقبال مردم از جشنواره سراسری ایران نوشت و نوشت افزار ایرانی

درپی شیوع ویروس کرونا و برگزاری مجازی نمایشگاه ششمین دوره از نمایشگاه نوشت افزار ایرانی، «ایران نوشت» این نمایشگاه مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ - 06September 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، جشنواره سراسری ایران نوشت که با مشارکت بیش از 100 تولیدکننده نوشت افزار ایرانی از 19 مرداد آغاز شده است، تا پایان تابستان 1399 ادامه دارد. این رویداد که در سال جاری با توجه به فراگیری بیماری کرونا و لزوم حفظ سلامتی هموطنان، جایگزین نمایشگاه ایران نوشت (با سابقه 7 دوره برگزاری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سال 1391 تا 1397 و به همت مجمع ایران نوشت) شده است، تاکنون توجه بیش از 10 هزار مخاطب را اعم از خانواده‌ها و مدیران فروشگاه‌های فرهنگی به خود جلب کرده است.

گفتنی است که عرضه محصولات نوشت افزار تولید داخل به دو شیوه اینترنتی و فروشگاه‌های محلی منتخب سراسر کشور (به منظور پیشگیری از تراکم جمعیتی) انجام می‌پذیرد و فهرست این فروشگاه‌ها در سامانه www.irannevesht.ir قرار گرفته است.

استقبال مردم از جشنواره سراسری ایران نوشت و نوشت افزار ایرانی

همان طور که آموزش تعطیل پذیر نیست، استفاده از نوشت افزار نیز متوقف نشده است. هرچند شاید درخواست اقلامی مانند کیف مدرسه به دلیل تعطیلی های سال گذشته و افزایش سهم کلاس‌های درسی غیرحضوری، کاهش یافته باشد و بازار نوشت افزار نیز مانند بسیاری از حوزه‌های کسب و کار کشور از مشکلات اقتصادی و پیامدهای غیرمستقیم بیماری کرونا آسیب قابل توجهی دیده باشد و حتی تا یک سوم کاهش دادوستد برای این بازار شش هزار میلیارد تومانی برآورد شده است؛ اما با توجه به گرم شدن مجدد تنور مدارس می‌توان انتظار افزایش رونق را در این حوزه و در این روزها داشت و استفاده از محصولات نگارشی مانند دفتر، مداد، خودکار، مداد رنگی و ... همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

از نکات این جشنواره می توان به عرضه اینترنتی نوشت افزار ایرانی از طریق فروشگاه اینترنتی تخصصی نوشت افزار و همچنین افزایش تنوع محصولات تولید داخل اشاره نمود که علاوه بر دفتر، در حوزه‌هایی مانند خودکار، ماژیک و مداد نیز تنوع بسیار خوبی پدید آمده است و نوید خودکفایی را در سال «جهش تولید» به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها