نماینده ولی فقیه در جمع مدیران سازمان حج و زیارت :

مدیران نگاه تحولی، آینده نگری درست و تنظیم یک برنامه اثرگذار برای آینده را محور کار خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در جمع مدیران سازمان حج و زیارت گفت: مدیران نگاه تحولی، آینده نگری درست و تنظیم یک برنامه اثرگذار برای آینده را محور کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳ - 18February 2015

مدیران نگاه تحولی، آینده نگری درست و تنظیم یک برنامه اثرگذار برای آینده را محور کار خود قرار دهند

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی سازمان حج و زیارت با حضور معاونین، مدیران بعثه و سازمان و همچنین مدیران دفاتر حج وزیارت سراسر کشور برگزار شد.

در این همایش که در محل سازمان حج و زیارت برگزار شد ، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: به فضل خدا میان همه دست اندرکاران و خدمتگزاران حج و زیارت همدلی و تفاهم بسیار خوبی برقرار است و در این فضای صمیمانه باید تلاش کنیم با همتی مضاعف در مسیر تحقق اهداف امام راحل بزرگوار و منویات مقام معظم رهبری گام برداریم که یکی از مهم ترین منویات مقام معظم رهبری در این عرصه ایجاد تحول و پویایی است.

وی ادامه داد: در اولین دیداری که بعد از حج امسال خدمت معظم له مشرف شدیم، ایشان بر نگاه تحولی به حوزه حج و زیارت تاکید کردند و حقیقتاً فرمایش ایشان یک امر حیاتی است که می تواند در مسایل معنوی و عبادی ضیوف الرحمن و زایران اهل بیت علیهم السلام تاثیر بسیار مهمی داشته باشد و اثر خود را در یک نگاه کلان بر کل جامعه نیز بگذارد و می بایست همه دست اندرکاران حوزه حج و زیارت نگاه تحولی به این حوزه را محور کارهای خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکردر ادامه افزود: یکی از موضوعات مهمی که برای تحقق فرموده مقام معظم رهبری در خصوص نگاه تحولی می بایست بدان پرداخته شود آینده نگری درست و تنظیم یک برنامه کارشناسی شده و اثرگذار برای آینده است این مهم نیاز به همدلی، همفکری ،اقدام بموقع و البته بهره گیری از کارشناسان خبره دارد تا ان شاءالله به افق های دور دست برسیم و جلوتر از زمان حرکت کنیم. برای مثال، یکی از مصادیق مهم آن که باید حتما در خصوص آن برنامه ریزی دقیق صورت گیرد مساله اربعین است که امسال همه مشاهده کردند، اتفاقی که در خصوص تعداد زایرین رخ داد قابل پیش بینی نبود و می بایست با توجه به این که سال آینده با تعداد بیشتری زایر مواجه خواهیم بود برای آن تدبیر و آینده نگری لازم را صورت دهیم و برنامه ای جامع طراحی کنیم و این مهم کمک همه شما عزیزان را می طلبد .

سرپرست حجاج ایرانی گفت: در هر استان با استفاده از نخبگان و کارشناسان خبره و صاحب نظر برای خود یک اتاق فکر تشکیل دهید تا ایده ها و نظرها را جلب و با یک کارشناسی صحیح برای آینده برنامه ریزی نماییم بی شک این اتاق فکر ما را در رسیدن و تحقق فرموده مقام معظم رهبری در خصوص نگاه تحولی بیشتر یاری خواهد کرد. باید بکوشیم در هر حوزه یک نگاه جدید و نو را طراحی کنیم تا از زمان عقب نمانیم.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به ظرفیت های استانها اشاره و خطاب به مدیران استانها بیان داشت: در استانها ظرفیت های خوبی وجود دارد که در تدارکات عمره ، حج و عتبات می تواند مورد استفاده قرار گیرد که هم صرفه جویی را برای کشور در پی خواهد داشت و هم به تولید ملی و اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاومتی کمک خواهد کرد .لذا همه همکاران عزیز در خصوص اخذ اطلاعات صحیح و شناسایی ظرفیت های استانی خود با ارتباط با ادارات استانی اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند تا بر اساس این توانمندی های برای آینده برنامه ریزی شود.

وی تحول در جلسات آموزشی زائرین را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بنده شوق و علاقه مردم را برای حضور در این جلسات از نزدیک مشاهده کرده ام. این ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این همه اشتیاق جهت خدمت رسانی معرفتی و آموزشی زایران بهره گیری شود و با ایجاد تحول و نوآوری در شیوه های آموزشی، فضایی را فراهم کنیم که هم این شوق و اشتیاق را تقویت نموده و همچنین زایر با توشه ای مناسب و آمادگی شایسته عازم این سفرهای معنوی شود و این توشه و آمادگی معنوی در زندگی فردی او نیز اثرگذار باشد.

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه اظهار داشت: موضوع قابل تامل دیگر، ارتباط مستقیم با مردم و پاسخگویی به شکایات آنها است. اگر فردی از موضوعی آزرده خاطر شده و شکایتی را مطرح می کند همین که بداند به شکایت او رسیدگی می شود، این خود باعث دلگرمی و مایه آرامش او خواهد بود و مردم را به خدمتگزاران خود در حوزه حج وزیارت خوشبین خواهد کرد تلاش ما باید این باشد که با جدیت و همت بیشتر به امور مراجعان رسیدگی کنیم و طرح ها و نظرهای ارایه شده را بررسی و اگر قابل استفاده است در تصمیم گیری های لحاظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از تلاش های مدیران حج و زیارت استان های خوزستان وایلام و همه همکارانی که تلاش های خالصانه در ایام اربعین داشتند تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار