معاون کاهش تقاضا ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد:

حضور DICهای سیار در محلات برای ساماندهی معتادان خیابانی

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در سال آینده گرو‌ه‌های DIC سیار و گذری برای سامان دهی معتادان خیابانی در محلات حضور خواهند یافت.
کد خبر: ۴۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ - 18February 2015

حضور DICهای سیار در محلات برای ساماندهی معتادان خیابانی

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، پرویز افشار در همایش استانی نقش مشارکت اجتماعی در کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردانها، گفت: قصد داریم با ایجاد گروههای DIC سیار و گذری برای سامان دهی معتادان خیابانی در محلات و افزایش بستههای خدمتی، شاهد کاهش مشکلات اجتماعی، انتظامی و غیره در سطح شهر و محلات باشیم.

وی در این باره تصریح کرد: با توجه به آمار حدود 40، 50 درصد خرده جرایم شهری از طریق خردهپاهای مواد مخدر و معتادان خیابانی صورت میگیرد که عمده این خرده فروشان مواد مخدر نیز خود معتادانی هستند که برای تامین مواد مخدر مصرفی خود اقدام به خرده فروشی میکنند و در حاضر درصدد ساماندهی این امور از طریق پر رنگ کردن مداخلات اجتماعی و مداخلات کاهش آسیب هستیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر همچنین خبر داد: شیوع اعتیاد در محیط های صنعتی چندین برابر محیطهای دیگر اجتماعیست و تمامی کسانی که در راستای پیشگیری و کاهش آسیب مواد مخدر فعالیت دارند نیز باید به محیطها و کارگاههای صنعتی با وجود تمام پیچیدگیها و مشکلات موجود توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ پدیدهای به اندازه اعتیاد پیچیده و چندوجهی نیست زیرا این بلای اجتماعی شامل ابعاد روحی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و غیره فرد مصرف کننده بوده و توفیق جوامع با ساماندهی این قشر ارتباط زیادی دارید.

افشار ادامه داد: برای مبارزه با اعتیاد باید هر یک از سازمانها و نهادها عهدهدار بخشی از مداخلات شوند تا بتوان با این پدیده پیچیده مبارزه کرد و همچنین باید در جهت تغییرفرهنگ مردم در ارتباط با این مواد اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر یکی از مشکلات مبارزه با اعتیاد بر جامعه را نگاه جزیی و عدم کلنگری دانست و عنوان کرد: هر یک از افراد با تخصصهای مختلف بر جنبههای متفاوت معضل اعتیاد تاکید دارند و این موضوع نشاندهنده عدم همافزایی در این زمینه است.

وی در ادامه تصریح کرد: روش موفق در مبارزه با اعتیاد چند جانبه نگری بوده و در این راستا باید تمامی سازمانها و نهادها با یکدیگر همافزایی داشته تا بتوان با این معضل مبارزه کرد.

افشار ضمن ابراز تاسف از این موضوع که معمولا زمانی که فرد مصرف کننده به مراحل حاد از قبیل مسومیت و... میرسد، تلاشها برای ترک وی آغاز میشود، عنوان کرد: این نحوه برخورد با معتادان صحیح نبوده و برخوردهای سلبی با آنان موجب فرو رفتن بیشتر آنان در اعتیاد شده و این افراد نسبت به ترک اعتیاد ناامید میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار