فرمانده سپاه خراسان‌ جنوبی تأکید کرد؛

لزوم تشکیل گروه‌های جهادی برای حمایت از مستضعفان جهان

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی بر لزوم گسترش گروه‌های جهادی تأکید کرد و گفت: کارهای جهادی منحصر در داخل کشور نیست و باید گروه‌های جهادی برای حمایت از مستضعفان جهان و کشورهایی که از ایران خیلی عقب مانده‌تر هستند، تشکیل شود.
کد خبر: ۴۱۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ - 13September 2020

لزوم تشکیل گروه‌های جهادی برای حمایت از مستضعفان جهانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی امروز در مراسم اختتامیه طرح جهاد آموزشی - تربیتی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خراسان‌ جنوبی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این اردوی جهادی، اظهار داشت: این اقدام جهادی مایه افتخار است که ایده، طرح و اجرای آن مربوط به خراسان‌ جنوبی است.

وی به سابقه اقدامات جهادی در کشور اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از جوانان کشور احساس کردند روستاهای کشور نیاز به کمک دارد چراکه در زمان طاغوت روستاها را عقب نگه داشته بودند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی با اعلام اینکه جهاد سازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل و در دهه اول انقلاب اسلامی خوش درخشید، بیان داشت: پس از دفاع مقدس جوان‌های زیادی که در جبهه روحیه جهادی داشتند به کشور بازگشتند و مقام معظم رهبری دستور تشکیل بسیج سازندگی را دادند.

قاسمی آغاز فصل تعلیم و تربیت را آغاز فصل مبارزه با جهل و ظلم دانست و ادامه داد: ارزش جهاد در اسلام یک فصل مهم است لذا جهاد با زندگی مجاهد در آمیخته است.

وی با اشاره به حدیث امام علی(ع) مبنی بر اینکه «یکی از درهای اصلی بهشت مخصوص مجاهدان است و فقط برای اولیای خاص خدا و مجاهدان باز می‌شود»، اضافه کرد: تربیت، آموزش و تعلیم جهاد است و از جبهه فرهنگی و آموزشی جبهه مهم‌تری نداریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: هجرت اگر برای خدا، در راه خدا و خالصانه باشد ارزش دارد درست مانند کاری که دانشجو معلمان خراسان‌جنوبی برای بازماندگان از عدالت آموزشی انجام دادند.

قاسمی با یادآوری اینکه ازدوهای جهادی از دهه 70 آغاز شد و در حال حاضر در تمامی حوزه‌ها گسترش پیدا کرده است، عنوان کرد: گروه‌های جهادی دارای برکات و ماندگاری زیادی است که در هیچ کار دیگری نمی‌توان یافت.

وی با بیان اینکه امورز نیازمند جوانان مؤمن و انقلابی پای کار هستیم، بیان داشت: انقلابی بودن شاخصه‌های زیادی دارد که یکی از شاخصه‌های آن این است که فرد انقلابی یک انسان به تمام معنا پای کار و فداکار برای نظام، کشور،  انقلاب و اسلام است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌ جنوبی بر لزوم گسترش گروه‌های جهادی تأکید کرد و متذکر شد: کارهای جهادی منحصر در داخل کشور نیست و باید گروه‌های جهادی برای حمایت از مستضعفان جهان و کشورهایی که از ایران خیلی عقب مانده‌تر هستند، تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار