کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

پیام رزمایش ذوالفقار ۹۹ به صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه چیست؟

«سیدهادی سیدافقهی» به تشریح پیام رزمایش ذوالفقار ۹۹ به صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و مرتجعین منطقه پرداخت و گفت: دلیل عجله ترامپ برای عادی‌سازی روابط برخی از کشورها با رژیم صهیونیستی، این است که او بتواند در سیاست خارجی برای خود موفقیتی کسب کند.
کد خبر: ۴۱۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰ - 14September 2020

پیام رزمایش ذوالفقار ۹۹ به صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه چیست؟«سیدهادی سیدافقهی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفا‌ع‌پرس درباره اجرای پروژه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مراودات مقامات رژیم صهیونیستی با برخی کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس هیچ موقع مخفی نبوده، اما این روابط مثل این روز‌ها به‌صورت رسمی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه ترامپ در آمریکا، وضعیتی بحرانی دارد و ممکن است که در رقابت با جو بایدن ناکام بماند، افزود: نتانیاهو نیز وضعیت مطلوبی ندارد و متهم به فساد اقتصادی در رژیم صهیونیستی است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: دلیل عجله ترامپ برای عادی‌سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی قبل از انتخابات آمریکا، این است که او بتواند در سیاست خارجی برای خود موفقیتی کسب کند؛ نتانیاهو نیز برای بهبود شرایطش، به پروژه عادی‌سازی روابط چشم امید دارد.

سیدافقهی با بیان اینکه کشور‌های حوزه جنوب خلیج فارس تحت قیومیت آمریکا هستند، گفت: این کشور‌ها پس از شکست‌های آمریکا در منطقه، احساس می‌کنند که توازن بازدارندگی و اقتدار محور مقاومت یک تهدید برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: با عادی‌سازی روابط رژیم اشغالگر قدس و برخی کشور‌های منطقه، قدرت مانور صهیونیست‌ها در منطقه افزایش می‌یابد و این برای جمهوری اسلامی ایران یک خطر محسوب می‌شود، لذا ما همزمان با برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش، پیام‌هایمان را به صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و مرتجعین منطقه رساندیم که اگر بخواهند اندک شرارتی را مرتکب شوند، با پاسخ کوبنده ما روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار