راهیابی «سارو» به بخش جشنواره‌های جشنواره فیلم مقاومت

مستند «سارو» ساخته محمد عبداللهی از تولیدات شبکه مستند سیما به بخش جشنواره جشنواره‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت راه یافت.
کد خبر: ۴۱۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ - 13September 2020

راهیابی «سارو» به بخش جشنواره‌های جشنواره فیلم مقاومتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بخش جشنواره جشنواره‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت عرصه رقابت بهترین فیلم‌های انقلاب اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس در 40 سال اخیر سینمای ایران است که جایزه بهترین فیلم را از جشنواره‌های مختلف دریافت کرده‌اند.

این مستند که تا کنون حضور درخشانی در جشنواره‌های بین‌المللی نیز داشته است، درباره سعید و عبدالله دو نوجوان روستایی که تصمیم گرفته‌اند شغل شترداری را که از بین رفته دوباره احیا کنند. سعید شیعه و عبدالله سنی است. آن‌ها در روستای کجی نهبندان زندگی می‌کنند. روایت زندگی این دو نوجوان با آداب و رسوم روستا و توجه به زندگی بسیار مسالمت آمیز تشیع و تسنن به خوبی در فیلم روایت شده‌است.

شانزدهمین دوره این جشنواره در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می‌شود که بخش‌های رقابتی آن شامل «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانی بخش «فیلمسازان بسیجی»، 31 شهریور تا شش مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار