مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

بیش از 27 هزار رزمنده استان مرکزی تجلیل می‌شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های مهم گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان مرکزی تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان جنگ است که بیش از 27 هزار رزمنده استان تجلیل خواهند شد.
کد خبر: ۴۱۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ - 13September 2020

بیش از 27 هزار رزمنده استان مرکزی تجلیل می‌شوند / استاد حقیر خبرنگارشان هستمدر این ایام مهم چهل سالگی کمک میکنم به دوستان چون حجم کارها زیاد است ببخشید بابت مزاحمتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز در در دیدار مشترک ستاد چهل سالگی دفاع مقدس، سازمان تبلیغات و بسیج مداحان استان با پیرغلامان حسینی گفت: جمله نورانی حضرت امام(ره) که زنده نگه داشتن اسلام را از محرم و صفر می دانند بسیار کلیدی و راهبردی است و اگر بخواهیم برداشت‌هایی از این جمله داشته باشیم می‌توانیم بگوییم حیات و بقای اسلام به محرم و صفر است.

کریمی عنوان کرد: وقتی می گوییم انقلاب اسلامی انقلابی عاشورایی و برگرفته از قیام امام حسین(ع) است یعنی امام(ره) با تأسی از فرهنگ حسینی این انقلاب را تشکیل دادند و در طول این چهل سال و خصوصا در دفاع مقدس رزمندگان و مجاهدان این انقلاب را با کمک فرهنگ عاشورا حفظ کردند.

وی ادامه داد: از ابتدای دوران دفاع مقدس رزمندگانی که برای دفاع همه جانبه از کشور به پاخواسته اند همه از بچه های هیئت و از پای روضه های حضرت اباعبدالله(ع) تربیت شده بودند و همین تربیت عالی آنها توانست پیروزی های بزرگ را رقم بزند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: بسیاری از شهدا و رزمندگانی که هم در کشور و هم در استان مرکزی حضور فعال در دفاع مقدس داشتند بچه هیئتی بودند و در هیئت های قدیمی استان و خصوصا شهر اراک تربیت شده بودند.

کریمی با اشاره به اینکه حوادث مختلفی که در طول انقلاب اسلامی با آن مواجه بودیم نشان داده روضه سیدالشهدا(ع) بسیار در امورات مسلمانان و شیعیان راهگشا است اضافه کرد: لذا امروز که در یک جنگ نابرابر و همه جانبه توسط دشمنان قسم خورده هستیم آن چیزی که برای ما موثر است همین هیئت ها و عزاداری ها است و امروز بیش از هر زمانی محتاج روضه امام حسین(ع) و عزاداری هستیم.

وی افزود: عزت و کرامت امروز ملت ایران برگرفته از روضه های سیدالشهدا(ع) و عزاداری محرم و صفر است و لذا باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده کنیم و در جهت رشد و تعالی فردی و جامعه به کار ببریم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از برنامه های مهم گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس در استان مرکزی تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان جنگ است که بیش از ۲۷ هزار رزمنده استان تجلیل خواهند شد و امروز توفیق داریم به عزیزانی سرکشی کنیم که علاوه بر اینکه رزمنده دفاع مقدس هستند از پیرغلامان و خادمان واقعی حضرت سیدالشهدا(ع) هستند.

کریمی خاطرنشان کرد: پیرغلامانی که امروز هم توفیق رزمندگی و هم نوکری امام حسین(ع) را دارند در سال های قبل از انقلاب و زمانی که کار فرهنگی هیچ جایگاهی در جامعه نداشت در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) پیشگام بودند و خوشبختانه امروز بعد از گذشت سالیان سال این روحیه را حفظ کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار